فرماندار رشت با نام بردن از کتاب به عنوان یکی از معتبرترین منابع دریافت اطلاعات، انتقال هنجار های پسندیده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: با توجه به سهم غیرقابل انکار و ممتاز فرهنگ کتابخوانی در جهاد تبیین، نیاز به گسترش این فرهنگ بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

به گزارش مهر گیلان -دکتر حمیدرضا امام پناهی در جلسه ظهر امروز (چهارشنبه) انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که با حضور یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد؛ با اشاره به در پیش بودن ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و همچنین لزوم توجه بیشتر به مقوله مطالعه و تلاش برای فراگیر شدن فرهنگ کتابخوانی در این ایام، اظهار داشت: فاصله گرفتن جامعه از یار مهربان، موجب نزدیکی با یاران نامهربان و بدخواه نسل آینده ایران اسلامی خواهد شد.

امام پناهی با بیان این مطلب که گسترش فرهنگ کتابخوانی می تواند عهده‌دار سهمی قابل توجه از جهاد تبیین در نبرد ادراکی علیه دشمن باشد، گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان دستگاهی فرهنگ‌ساز و وعده گاه بخش جستجوگر و فرهیخته جامعه، نقش مهمی در هدایت درست افکار، انتقال فرهنگ و هنجارهای پسندیده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: مطمئناً در شرایط کنونی نیز همچون گذشته، جامعه کتابخوان و اندیشه ورز ایران اسلامی مانند سدی محکم در برابر مطامع استکبار عمل خواهد کرد.

فرماندار رشت با اشاره به لطمات آموزشی و فرهنگی ناشی از تعطیلی ناخواسته آموزش های حضوری در دوران شدت همه گیری ویروس کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه با فروکش کردن شدت همه گیری، فرصت مناسبی برای جبران عقب ماندگی ها و تکمیل مراحل دانش اندوزی دانش‌آموزان و دانشجویان به وجود آمده؛ که باید به بهترین نحو از آن بهره برد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تذکر این نکته که اهمیت کتاب و کتابخوانی منحصر به سن خاصی نبوده و توجه به تشویق کودکان در این امر، پیش نیاز شکل گیری چارچوب فکری آینده‌سازان کشور می باشد، اظهارداشت: همگان شاهد بودیم که کودکان دیروز این سرزمین و متخصصان مانوس با کتاب و دانش‌آموخته امروز ایران اسلامی، با تکیه به شعار “ما می‌توانیم”، موجبات خودکفایی کشور در تهیه و تولید واکسن کرونا و کنترل شدت همه گیری را به وجود آوردند.

وی با یادآوری این مطلب که افزایش قابل توجه بودجه اختصاص یافته به موضوع تعمیر، تجهیز و احداث کتابخانه های عمومی در مصوبات کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان نسبت به سال گذشته و تخصیص اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان به این امر، نشان از توجه ویژه مسئولین به گسترش فرهنگ کتابخوانی دارد، افزود: با توجه به قرارگیری کتابخانه امام رضا علیه السلام در نقطه ای پرتراکم از شهر رشت، ضروری است تا ترمیم و نوسازی این مکان در اولویت کاری متولیان قرار گیرد.

فرماندار رشت با اشاره به اثر مثبت بهره‌برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت در افزایش سرانه مطالعاتی شهرستان، گفت: تحقق سهم نیم درصد شهرداری ها، در واقع سرمایه گذاری مدیریت شهری برای ساختن آینده شهرها بوده و نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد.