رئیس پارک علم و فناوری گیلان، از راه اندازی فضای کار اشتراکی در پارک گیلان خبر داد و گفت: به زودی ششمین کارخانه نوآوری کشور را در گیلان راه اندازی می کنیم و با تحقق طرح جامع ۳۰ هکتاری، گیلان را به بهشت اقتصاد دانش بنیان شمال کشور و منطقه تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش مهر گیلان -دکتر علی باستی در دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به تقارن برگزاری این کنفرانس با سال «تولید؛ دانش بنیان، آفرین»، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان گیلان امسال بیست سالگی فعالیت خود را جشن گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۵۰ شرکت و واحد فناور پذیرفته شده و ۳۶۹ شرکت و واحد فناور مستقر در استان گیلان با ۲۰۲۱ نفر نیروی انسانی داریم، افزود: جغرافیای گیلان از سایر استان ها به ویژه مرکزی و جنوبی متفاوت است و تعداد زیاد شهرستان ها و نزدیک بودن آنها به هم موجب شده پراکنش مراکز رشد و واحدهای فناور استان متنوع باشد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فعالیت مراکز رشد در رشت و آستانه اشرفیه و آستارا و بندرانزلی و تالش و رودبار و رودسر، عنوان کرد: مراکز رشد لاهیجان و شفت نیز در حال راه اندازی هستندو

باستی برگزاری فن بازار و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را از مسئولیت های استانی پارک علم و فناوری گیلان دانست و متذکر شد: در ایام کرونا شاهد فعالیت پارک علم و فناوری استان در حوزه تولید ماسک ۹۵ و دستگاه تصفیه کننده هوا و ونتیلاتور بودیم.

وی با بیان اینکه پارک گیلان در سطح بین المللی نیز فعالیت چشمگیری دارد، عنوان کرد: تاکنون دو برنامه خارجی فناورانه در پاکستان و ترکیه برگزار کردیم و برگزاری برنامه در کشورهای توسعه یافته تا سال ۲۰۲۵ نیز در دستور کار پارک گیلان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق استان در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: رشت جزو شهرهای خلاق یونسکو بوده و لذا می توانیم از ظرفیت این مرکز استفاده کنیم.

وی از راه اندازی فضای کار اشتراکی در پارک گیلان خبر داد و گفت: به زودی ششمین کارخانه نوآوری کشور را در گیلان راه اندازی می کنیم و با تحقق طرح جامع ۳۰ هکتاری، گیلان را به بهشت اقتصاد دانش بنیان شمال کشور و منطقه تبدیل خواهیم کرد.

مرتضی رضایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان نیز، تحقق ایران قوی را در سایه دانش بنیانی دانست و اظهار کرد: اگر امروز جایگاه ممتازی دارد و شاهد اتفاقات علمی خوبی در کشور هستیم، نتیجه همین حرکت ها در حوزه فناوری و نوآوری و دانش بنیانی است.

وی یکی از اشکالات حوزه تولید علم را بروز و ظهور کمرنگ در عرصه اجرا و رفع مسائل کشور دانست و عنوان کرد: اگر ادعا داریم که در تولیدات علمی جایگاه ایران بالاست، باید اقدام به بازگشایی گره ها کنیم و لازمه آن نقش آفرینی پارک های علم و فناوری است.

معاون استاندار گیلان به دستاوردهای ارزشمند شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دانش بنیان کردن اقتصاد می تواند یکی پس از دیگری مشکلات کشور را رفع کند و ایران قوی را بسازد.

رضایی، توسعه شرکت های دانش بنیان را به معنی میدان دادن به جوانان دانست و متذکر شد: امیدواریم با باورمندی به جوانان نخبه و دانشمند کشور رشد سریع در عرصه تولیدات علمی را به سمت فناوری و نوآوری در تولید محصول ببریم.

  • منبع خبر : ایسنا