نایب رییس‌ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که قانون افزایش حقوق ها در احکام کارگزینی کارکنان دولت اعمال خواهد شد.

به گزارش مهر گیلان به نقل از ایسنا -مهرداد گودرزوند چگینی درباره نحوه اجرای قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: طبق مصوبه مجلس افزایش حقوق به میزان یک میلیون تومان در احکام کارگزینی کارکنان دولت اعمال می شود. همچنین در این احکام افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و ۱۰۰ درصدی کمک هزینه اولاد نیز مندرج خواهد شد.

وی درباره وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری نیز گفت: طبق این قانون، حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به میزان ۹۰۰ هزار تومان به اضافه ۵ درصد افزایش نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ و همچنین افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و ۱۰۰ درصدی کمک هزینه اولاد خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره اعمال فوق العاده مشاغل کارکنان دولت نیز توضیح داد: دولت در لایحه افزایش حقوق ها میزان افزایش فوق العاده مشاغل را «تا ۳۵ درصد» تعیین کرده بود. منتها به دلیل اینکه برخی از دستگاه ها بیشتر از این میزان پرداخت می کردند مجلس تصویب کرد که میزان افزایش فوق العاده مشاغل «تا ۵۰ درصد» باشد.

وی یادآور شد که اختیار تعیین میزان افزایش فوق العاده مشاغل «تا ۵۰ درصد » برای دستگاه های مختلف با دولت است.

به گزارش ایسنا، در بخشنامه دستورالعمل اجرایی قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری آمده است: « ۳۰۰۰ امتیاز در احکام کارگزینی و قراردادهای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارکنان شاغل در شرکت‌های دولتی با عنوان «ترمیم حقوق» در یک ردیف مستقل درج می‌شود که معادل ریالی آن به میزان ده میلیون و پنجاه و نه هزار (۱۰،۰۵۹،۰۰۰) ریال است. »

همچنین حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، مبلغ نه میلیون ریال افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن پنج درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ نیز زیاد می‌شود.

کمک هزینه اولاد و عائله­ مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر اعم از شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج­ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ازقبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات، به ترتیب به میزان صد درصد و پنجاه درصد به افزایش پیدا می‌کند؛ مبلغ ریالی کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی به میزان دو میلیون و سی و شش هزار و نهصد و چهل و هفت ریال و یک میلیون و پنجاه و شش هزار و صد و نود و پنج ریال اضافه می شود.

افزایش فوق‌العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برای مشمولین آن، منوط به تأیید شورای حقوق و دستمزد و تصویب در هیأت وزیران است.