استاندار گیلان با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات، تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت دارد به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: روند اجرا و تکمیل پروژه های نیمه کاره که اتمام شان خواسته بحق مردم است را با مدیریت جهادی تسریع کنند.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره بر ضرورت ها و الزامات برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه در مسیر اعتلای گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه در استان تعامل خوبی میان مسئولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که این مهم توسعه استان را سرعت می بخشد.

وی با بیان اینکه بعنوان خادم مردم و مسئولیتی که به ما داده اند، فاصله ای با مردم نداریم، پاسخگویی و تنویر افکار عمومی را وظیفه اصلی مسئولان در قبال آحاد جامعه خواند و گفت: روشنگری و رفع ابهامات در همه بخش ها موجب جلب اعتماد عمومی و نیز تلاشی اثربخش در جهت تحقق بخشی به شعار راهبردی جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه و مناسب به مردم است.

دکتر عباسی در ادامه مدیریت رودخانه ها ، لایروبی بسترهای آبی و احیای آب بندان ها پیش از آغاز سال زراعی جدید را امری مهم برشمرد و افزود: نقش آب بندان ها در کاهش مخاطرات از جمله سیل، روان آب و نیز تامین آب کشاورزی باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای طرح هادی را تلاشی موثر در مسیر شتاب بخشی به جریان توسعه پایدار روستایی دانست و تصریح کرد: طرح هادی یکی از فراگیرترین و موثرترین طرح های توسعه و عمران در سطح روستاها به شمار می رود که به سبب اهمیت آن اعتبار مناسبی در استان به آن تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت بیشتری در تخصیص اعتبارات دارد با نگاه محرومیت زدایی دارد، ادامه داد: برخی پروژه های عمرانی استان در زمینه رفع خسارات ناشی از حوادث طبیعی از جمله سیل و رانش زمین و امثالهم که تکمیل آنها از خواسته های مردم است، دارای اهمیت هستند.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان و اعتبارات ابلاغی، جذب شده و لازم است مدیران دستگاه های اجرایی در جهت تسریع در روند اتمام پروژه های مرتبط با آن دستگاه با پیگیری لازم و جذب کامل از اعتبارات متمرکز در دستگاه خود نیز به خوبی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مردم گیلان در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری پروژه های مهمی خواهند بود ، به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد تا روند اجرا و تکمیل پروژه های نیمه تمام را با مدیریت جهادی تسریع کنند. 

سید کاظم دلخوش رییس مجمع نمایندگان گیلان و مردم صومعه سرا نیز در این جلسه با اشاره به تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جهت اخذ ردیف بودجه برای پروژه های گیلان ، اظهار کرد: در بودجه سال گذشته اعتباری برای ساماندهی رودخانه ها و لایروبی آب بندان ها اختصاص یافت که ابتکاری موثر بود و لازم است این مهم در سالجاری نیز تداوم یابد.

وی تخصیص عادلانه و متوازن اعتبارات را خواسته به حق مردم خواند و گفت: نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنند تا از همه ظرفیت های قانونی برای جذب و تخصیص بودجه برای استان استفاده کنند.

در این جلسه،  محمدرضا احمدی سنگری و جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت و خمام، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار ، ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه و کیاشهر ، پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود، رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ، خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت و حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی  نقطه نظرات خود را بیان و تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی نیز گزارش اقدامات مرتبط را ارائه کردند.