فرماندار رشت با اشاره به توجه ویژه دولت به رشد و توسعه ملی با توانمندسازی روستاییان، گفت: توانمندسازی جوامع محلی بوسیله حمایت از اجرای طرح‌های زیرساختی، توسعه ای و عمرانی، موجب توسعه مناطق و تقویت اقتصاد ملی خواهد شد.

به گزارش مهر گیلان -دکتر حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در بازدید از روستای دوآب مردخ بخش مرکزی که با همراهی سرپرست بخشداری مرکزی و برخی روسای ادارات شهرستان صورت پذیرفت، ضمن بررسی مباحث و نیازهای مطرح در سطح روستا مانند آسفالت، کابل مخابرات و اینترنت و تأکید بر تفاوت چشمگیر شاخص های آبادانی روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به پیش از آن تاریخ، گفت:دولت سیزدهم مصمم به حرکت جهادی در راه جبران عقب ماندگی ها می باشد.

فرماندار‌ رشت با تاکید بر ضرورت توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه های زیربنایی روستایی با هدف توانمندسازی روستائیان و تقویت اقتصاد ملی، خاطرنشان کرد: کارگزاران دولت در دستگاههای اجرایی، ملزم به تلاش برای توانمندسازی جوامع محلی با هدف مشارکت روستانشینان در روند توسعه مناطق و شهرستان و نیز افزایش ماندگاری در روستاها می باشند.

امام پناهی با اشاره به اهمیت شناسایی اولویت های نیازمندی روستاها و استقبال از جوانان مستعد و ایده های نوین در رفع محرومیت‌ها، تصریح کرد: مدیران اجرایی، با شناسایی و فهرست ظرفیت های اقتصادی و اشتغال روستاها و همچنین تلاش برای افزایش بهره مندی از زیرساخت ها مانند آب، برق و راه مناسب، زمینه برخورداری روستاییان از زندگی ایده آل را فراهم آورند.

وی افزود: ضروری است تا دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان مشاورین امین مسئولین، با زمینه‌سازی در جهت همفکری بیشتر با روستاییان، کمبودها و راهکارهای پیشنهادی را به مدیران منتقل نمایند.

نماینده دولت در مرکز استان در طی این بازدید، با اشاره به اجرایی شدن ۵ کیلومتر کابل خودنگهدار و نصب ترانس در روستای دوآب مردخ، نسبت به زیرسازی و آسفالت ریزی ۵۰۰ متر از راه روستایی و جابجایی تیرهای برق مانع از عملیات بهسازی، دستورات لازم را صادر کرد.

وی افزود: انشاءالله با اجرای یک کیلومتر کابل مخابراتی، مشکل برقراری ارتباط تلفن ثابت و پوشش اینترنتی این روستا نیز مرتفع خواهد شد.

گفتنی است فرماندار رشت در ادامه، از یک کارخانه شالیکوبی در روستای گرفم بازدید و در جریان مسائل و مشکلات واحدهای شالیکوبی قرار گرفت.