مدیرعامل گاز گیلان از پیشرفت 93 درصدی پروژه های فعال گازرسانی به شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش مهر گیلان-، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص وضعیت گازرسانی به شهرستان زابل اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر ۶۶۵ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع گاز در منطقه سیستان کار شده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح، ۵ شهر زابل، ادیمی، دوست محمد، زهک و محمدآباد بهره مند از گاز طبیعی خواهند شد، گفت: این شهرها در مجموع دارای ۴۱ هزار و ۸۳۶ خانوار بوده و مجموع هزینه گازرسانی به آنها بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان می باشد.

جمال نیکویی با اشاره به این موضوع که پیمانکاران طرح به دلیل تسریع در پیشرفت پروژه و عدم مواجهه با ترافیک شهری و شرایط جوی با همکاری شهرداری ها و فرماندار منطقه، در شب نیز کار می کنند، بیان کرد: مطابق برنامه زمانبندی، انشاءالله عملیات شبکه گذاری گاز شهرهای ادیمی، دوست محمد، زهک و محمد آباد تا دهه مبارک فجر به پایان می رسد و فاز ۳ شهر زابل نیز تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل گاز گیلان در پایان با بیان اینکه پرسنل این شرکت به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به صورت مستمر و شبانه روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان می باشند، اظهار داشت: تکمیل این طرح ملی و بزرگ نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر نمایندگان محترم و مسئولین استانی و شهر های مربوطه می باشد.

لازم به توضیح است به علت اجرای موفقیت آمیز پروژه بند «ق» در گیلان و برخورداری گسترده مردم این استان از نعمت گاز طبیعی، شرکت گاز استان گیلان در سال ۱۳۹۷ از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین برای گازرسانی به منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

مدیرعامل گاز گیلان: پروژه های گازرسانی به منطقه سیستان 93 درصد پیشرفت داشته است