استاندار گیلان با تاکید بر مطالعه سیره و اندیشه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : این باور آنچنان تاثیر گذار است که پس از گذشت ۱۴۰۰ سال از تاریخ اسلام همچنان نورانیت آن اندیشه در جامعه کنونی ما قابل مشاهده است و باید بیش از گذشته در خانه و خانواده متجلی شود.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: موضوع سلامت زنان و خانواده از جایگاه والایی برخوردار است بطوریکه مقام معظم رهبری نیز به این جایگاه بارها و بارها اشاره کرده اند و نتایج تحقیقات هم نشان می دهد تاثیرگذاری زنان در جامعه بیش از مردان است.

وی ادامه داد: در مقابل این تفکر اسلامی، غرب به ترویج استفاده ابزاری از زن می پردازدکه بخشی از این تفکر قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جامعه ما هم نمود داشت اما پس از پیروزی انقلاب با غلبه فرهنگ و تعالیم اسلامی بر زندگی مردم زن نه تنها بعنوان عنصر فعال و ارزشی در جامعه معنا یافت بلکه در همه عرصه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی درخشید.

وی اضافه کرد: امروز نقش بی بدیل زنان در پیشرفت جامعه غیر قابل انکار است در همان دهه های گذشته که رهبرمعظم انقلاب شبیخون و نفوذ فرهنگی را مطرح کردند دشمن کانون خانواده را نشانه گیری کرده بود.

دکتر عباسی تاکید کرد: این تهاجم فرهنگی ادامه یافت و امروز دشمن با شعار زن به میدان آمده تا برهنگی و استفاده ابزاری از زن را در حالی به جامعه ما وارد کنند که جوامع غربی به سمت اسلام و نقش محوری خانواده گرایش یافته اند.

وی با اشاره به نقش محوری زن در کانون خانواده و نیز تلاش بی وقفه دشمنان علیه ولایت فقیه و خانواده و ترویج تک فرزندی و امثالهم، افزود: در خانواده فرزند تربیت شده و به جامعه وارد می شود و مدرسه تکمیل کننده این زنجیره ارتباطی است تا فرد آموزش دیده بتواند ادامه دهنده راه طیبه باشد و به کمال برسد اگر امروز خلائی در این بخش مشاهده می شود باید در خانواده به دنبال حل این مشکل بود.

وی اظهار داشت: برای آسیب شناسی خلاء موجود باید به خانواده و مدارس برگشت و آسیب های وارده را بررسی کرد که چرا کودک دست به هنجار شکنی زده و به استوانه نظام توهین می‌کند.

استاندار گیلان از مسئولان امور زنان و خانواده دستگاهها و نهادها خواست برای نشاط اجتماعی، زنان و دختران برنامه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی مناسب را طراحی و برگزار کنند و ادامه داد: اگر بنیان خانواده مستحکم شود، مشکلات اقتصادی و معیشتی تاثیر کمتری بر نظام خانواده خواهد داشت.

وی بیان کرد: در این بخش ما نگاه متحجر و غرب زده را شاهد هستیم باید ببینیم برخی از کشورهایی که زن را از کوچکترین حق خود محروم می کنند چگونه واژه زن را معنا می کنند.

وی افزود: باید با نشان دادن برخوردهای توام با افراط و تفریط؛ تصویری از جایگاه زن در قرآن و آموزه های دینی و منطق انسانی ارائه دهیم که این گسست فرهنگی و اجتماعی تبیین شود.

دکتر عباسی گفت: باید توانمندی زنان سرپرست خانوار را بکار گیریم و با ایجاد شغل به آنها هویت و ارزش ببخشیم، در شان زنان نیست در کنار خیابان دست فروشی کنند، باید با کمک نهادهای مرتبط و خیرین شغل مناسبی برای آنها ایجاد کرد.

وی تصریح کرد : گیلان ۹ مصوبه در حوزه زنان در جریان سفر رئیس جمهور داشت که از این تعداد چهارمصوبه در حوزه اشتغال زنان، ۲ مصوبه در حوزه سلامت و جمعیت، ۲ مصوبه در حوزه تسهیلات و یک مصوبه در حوزه آموزش بود که دستگاههای متولی باید گزارش عملکرد خود در این حوزه را ارائه کنند.

استاندار گیلان همچنین به اهمیت برپایی جلسات کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، بر حضور همه مدیران عضو در این جلسه تاکید و اظهار کرد: مباحث حوزه زنان و خانواده آنچنان حائز اهمیت است که باید همه مدیران ارزش کار را دانسته و با برنامه های عملیاتی در این مباحث شرکت کنند.

دکتر عباسی با تاکید بر مطالعه سیره و اندیشه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : این باور آنچنان تاثیر گذار است که پس از گذشت ۱۴۰۰ سال از تاریخ اسلام همچنان نورانیت آن اندیشه در جامعه کنونی ما قابل مشاهده است و باید بیش از گذشته در خانه و خانواده متجلی شود.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) در ولایت مداری و موضوع مهم خانواده، الگوی تمام عیار جهانیان است و باید ابعاد شخصیتی ایشان به خوبی شناسانده شود.

در این جلسه تعدادی از اعضا به ارائه گزارش حوزه کار خود پرداختند.