نشست خبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با موضوع «بسیج ملی تغذیه سالم»، در دفتر معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار و تاکید شد متاسفانه میزان چاقی در گیلان در تمامی گروه‌های سنی از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش مهر گیلان-نشست خبری دکتر سید محمود رضوانی – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با موضوع «بسیج ملی تغذیه سالم»، در دفتر معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر رضوانی – معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه شعار حال خوب با وزن مناسب به معنای این است که داشتن حال خوب، باید وزنی مناسب داشت، گفت: چاقی تنها مشکل کشور ما نیست، امروزه در جهان ۸۰۰ میلیون نفر در جهان چاق هستند و به زودی این آمار به یک میلیارد نفر خواهد رسید، یعنی به زودی از هر ۸ نفر یک نفر چاق است.

وی با تشریح اصلی‌ترین عوامل مرگ بر اثر بیماری‌های غیرواگیر تاکید کرد: یکی از عوامل بروز این دست بیماری‌های اصلی کشنده، چاقی است.

دکتر رضوانی همچنین با بیان اینکه در بهترین شرایط نظام بهداشتی در دنیا، سهم وزارت بهداشت نهایتاً ۲۵٪ است، گفت: مابقی مسئولیت بر عهده سایر ادارات و بخشی نیز در بخش فرهنگ‌سازی تقسیم‌بندی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با بیان اینکه در تمامی میانگین‌های سنی، استان گیلان متاسفانه از میانگین کشوری در زمینه چاقی بالاتر قرار دارد، تاکید کرد: سکته‌های قلبی و مغزی، فشار خون وسایر بیماری‌ها نیز به تبع آن از میانگین کشوری بالاتر است.