مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه موفق شدند شکارچیان غیر مجاز قرقاول را در جنگل صفرابسته متوقف کنند.

به گزارش مهر گیلان -رییس حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت: از مدتی پیش گزارش هایی از اهالی منطقه مبنی بر تردد شکارچیان غیر مجاز به اداره می رسید که پس از تحقیقات اولیه و  اطمینان از درستی اطلاعات و مشخصات خودروی حامل شکارچیان، یک گروه از مامورین یگان حفاظت شهرستان بصورت نامحسوس در منطقه حضور یافتند و موفق شدند سه شکارچی غیر مجاز را متوقف و سه قبضه سلاح دولول ته پر، یک طاقه قرقاول و دو قطعه پرنده ابیا (گواد یاگَبَر) را از آنها کشف و ضبط کنند.
رامین حسین زاده افزود: جنگل صفرابسته از زیستگاه های مهم گونه های گیاهی با ارزشی همچون درختان سفید پلت و پناهگاهی برای پرندگانی همچون قرقاول و ابیا به شمار می آید.
وی افزود قرقاول از گونه های حفاظت شده حیات وحش ایران محسوب می شود  که در حاشیه جنگلها و مناطقی با پوشش گیاهی متراکم زندگی میکند و جنس نر آن بخاطر زیبایی چشمگیرش مورد توجه  زیاد شکارچیان غیر مجاز است.
رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه در پایان از همه طبیعت دوستان و علاقمندان به حیات وحش درخواست کرد که همچون همیشه  یاور محیط زیست باشند و گزارشات تخلف محیط زیستی را در سامانه ۱۵۴۰ثبت کنند یا به نزدیکترین پاسگاه محیط زیست اعلام نمایند.