سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌های زیربنایی آموزش و درمانی استان، گفت: به‌زودی عملیات اجرایی دو بیمارستان جایگزین رازی و شفا در رشت آغاز می‌شود و همچنین مجوز احداث یک بیمارستان 800 تختخوابی از مقام عالی وزارت اخذ شده است.

به گزارش مهر گیلان / صبح امروز جمعی از اعضای هیئت‌علمی گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر محمدتقی آشوبی- سرپرست دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر محمدتقی آشوبی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های گروه علمی طب اورژانس در مراکز آموزشی و درمانی، اظهار کرد: برنامه مدونی برای ارتقای نظام سلامت گیلان تهیه‌شده که باید همه در جهت رسیدن به آن تلاش کنند.

وی با اشاره به توسعه و گسترش علوم و فنون در همه زمینه‌ها، افزود: نیاز امروز جامعه به علوم و فناوری‌های جدید، روزافزون است و طب اورژانس نیز به‌عنوان رشته‌ای جوان باید ازنظر تعداد اعضای هیئت‌علمی در فراخوان پیش رو، موردتوجه قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به‌زودی برخی از بیمارستان‌ها در استان به مرکز آموزشی درمانی تبدیل خواهند شد، لذا در این راستا احساس نیاز به طب اورژانس بیش‌ازپیش است.

دکتر آشوبی به تلاش‌های صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت توسعه زیرساخت‌های آموزشی و درمانی اشاره کرد و گفت: مجوز احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در رشت از مقام عالی وزیر اخذ و برای ارتقای نظام سلامت استان در سال آینده نیز نشست هایی را با وکلای گیلانی عضو کمیسیون تلفیق نیز برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم شتاب توسعه را در نظام سلامت استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به نیاز مبرم گروه‌های آموزشی و درمانی به فضای فیزیکی، خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی درمانی پورسینا باید سریعاً احداث و عنقریبا نیز عملیات اجرایی دو بیمارستان جایگزین رازی و شفا با مشارکت سازمان صنایع وزارت دفاع و پشتیبانی آغاز می‌شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست نیز تعدادی از اعضای هیئت‌علمی گروه طب اورژانس دانشگاه به بیان توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، ضعف‌های زیرساختی و همچنین راهکارهای لازم برای ارائه خدمت مطلوب‌تر به ذینفعان مواردی را مطرح کردند.