مدیرکل صمت گیلان، از آغاز رصد بازار نوروز و رمضان با ۶۰ اکیپ بازرسی خبر داد و گفت: علاوه بر کالاهای پرمصرف مردم و خدمات، قیمت آش و هلیم و شیرینی و آجیل و کیف و کفش نیز رصد می شود.

به گزارش مهر گیلان /تیمور پورحیدری، با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم، اظهار کرد: طرح نظارت بر بازار را از نیمه دوم بهمن آغاز کردیم و هم اکنون ۶۰ اکیپ مجرب بازرسی جهت اجرای طرح نظارت و پایش بازار فعال هستند.

وی هدف از اجرای این طرح نظارتی را رصد دقیق بازار و قیمت ها جهت تسهیل خرید مردم دانست و افزود: در این بازرسی ها از ظرفیت اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی بهره می گیریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت وگوی خبری باران، کالاهای تحت پایش در طرح نظارتی نوروز و رمضان را شامل گوشت و مرغ و لبنیات و میوه دانست و بیان کرد: علاوه بر کالاها و خدمات پرمصرف مردم، قیمت آش و هلیم و شیرینی و آجیل و کیف و کفش نیز رصد می شود.

پورحیدری، اجرای طرح نظارتی را در مناطق درون و برون شهری اعم از هتل ها و مهمانپذیرها و رستوران های بین راهی دانست و گفت: همچنین نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای و انبارها و سردخانه ها و مراکز عمده نگهداری کالا و شرکت های پخش نیز در برنامه وجود دارد.

وی با تاکید بر رصد زنجیره تامین تا توزیع کالا، خاطرنشان کرد: خریداران می توانند هرگونه شکایت بابت گرانفروشی و احتکار را با سامانه شبانه روزی ۱۲۴ در میان بگذارند و یا به صورت حضوری به ادارات صمت مراجعه کنند.