در پاییز و زمستان سال جاری 9 هزار و 176 مورد پایش دمای ادارات و نهادهای دولتی در گیلان به ثبت رسیده است

به گزارش مهر گیلان /عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر پایش بیش از ۹ هزار مکان دولتی و خصوصی با همکاری بسیج این شرکت، اظهار داشت: این طرح از نیمه اول آذرماه آغاز شده و در آن دمای کلیه ادارات، مدارس، بانک ها و نهادهای دولتی و خصوصی استان مورد بررسی و پایش قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به قطع گاز ۲۴۷ اداره در گیلان به علت عدم رعایت دمای آسایش و مصرف نامناسب، گفت: در طرح پایش امسال، علاوه بر نظارت ادارات و اماکن دولتی، مصارف مشترکین سایر حوزه ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا تاکنون گاز هزار و ۳۴۸ مشترک خانگی بسیار پرمصرف واقع در پلکان های ۱۱ و ۱۲ پس از اعلام اخطار به صورت موقت قطع شد.

جمال نیکویی همچنین از پایش دمای یک هزار و ۶۰۸ ویلا در گیلان خبر داد و گفت: با هدف حفظ پایداری گاز مشترکین خانگی سراسر استان، جریان گاز یک هزار و ۷۰ ویلا و خانه خالی از سکنه قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان درخصوص روند مدیریت مصرف گاز در سازمان ها و ادارات استان بیان کرد: با بازرسی های انجام شده، توصیه های لازم توسط کارشناسان شرکت گاز درخصوص بهینه سازی و مدیریت مصرف گاز در سازمان ها همچون استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا (A , B)، رعایت دمای آسایش در محیط کار (۱۸ الی ۲۱ درجه)، عایق بندی موتورخانه ها، استفاده از پنجره های دوجداره و … به مسئولین نهادهای مذکور ارائه شد.

جمال نیکویی در پایان، موضوع پایش و بررسی دمای محیط اداری نهادهای دولتی را درجهت رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: مهم ترین هدف از اجرای این طرح، نهادینه سازی فرهنگ مصرف ایمن و صحیح گاز طبیعی در بخش های مختلف جامعه است