سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به فرصت باقی مانده تا آغاز فصل گرم و موسم استفاده از دریا، اظهار داشت: دستگاه‌های متولی و کمیته های نه گانه ستاد ساماندهی، برنامه های خود را بر اساس رفاه و امنیت مردم و در راستای معرفی غناء فرهنگی رشت، ارائه نمایند.

مهر گیلان / مهندس کیا عاشوری صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان که با شرکت مدیران و نمایندگان دستگاه‌های متولی و دهیاران روستاهای ساحلی تشکیل گردید؛ با اشاره به در پیش بودن فصل گرم و زمان بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی در نیمه خرداد ماه هر سال، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای ساماندهی و استفاده از ساحل ۲۲ کیلومتری ده روستای ساحلی شهرستان، باید بر اساس نگاه بلند مدت به مسائل و پرهیز از اقدامات متاثر از زمان اندک باقی مانده تا فصل گرم سال، تصمیم‌گیری و اجرا شود.

عاشوری تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی، ارتقاء سطح آرامش و امنیت خانواده ها و همچنین ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع را از عمده مسائل مطرح در زمان باقی مانده تا فصل استفاده از دریا ذکر و خاطرنشان کرد: معیار دستگاه ها در برنامه‌ریزی‌های ساماندهی، با نگاه به دو موضوع فراهم آوردن بستر رفاه و نیز امنیت مردم در حوزه های گوناگون مانند امنیت غذایی، بهداشتی، مقابله با ناهنجاری ها و حفظ عفاف منطبق باشد.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به شماری از داشته‌های فرهنگی رشت مانند آداب، سنن، پوشاک، خوراک موسیقی محلی، صنایع دستی، پیشینه فرهنگی و مفاخر شهرستان، ادامه داد: داشتن مناطق دیدنی و امکان میزبانی از هموطنان و گردشگران در عمده ایام سال، ظرفیت و فرصت استثنایی برای معرفی شایسته رشت فراهم آورده که باید به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان فهرست و ساماندهی کافه های سنتی و آلاچیق ها را از دیگر اولویت‌ها در امر ساماندهی و نظارت بر سواحل ذکر و افزود: ضروری است تا دستگاه‌ها با احصاء و تدوین نکات ضعف و قوت، نسبت به جمع آوری اطلاعاتی مرجع برای استفاده در سالهای آینده اقدام نمایند.

وی آموزش و استقرار منجیان غریق در ۶۰ نقطه خطرآفرین ساحلی شهرستان را مهم ارزیابی و بر اتخاذ شیوه ای مناسب برای معرفی نقاط فوق به مسافرین در مبادی ورودی شهرستان تاکید نمود.

عاشوری همچنین با تقدیر از تلاش‌های تمامی دستگاه‌ها بخصوص دستگاه‌های امدادی مانند هلال احمر، مرکز بهداشت و اورژانس، گفت: شایسته است تا پلیس نیز همچون سال‌های گذشته، از توانمندی بسیج به عنوان همیار استفاده نماید.