سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به این مطلب که ساماندهی پهنه و بازنگری طرح هادی سراوان در دستور کار دستگاه‌های متولی است، گفت: در این زمینه دستگاه‌ها باید پاسخگوی وظایف محوله، تعهدات و تکالیف حوزه متبوع خود باشند.

مهر گیلان / مهندس کیا عاشوری در جلسه پیگیری مشکلات روستای سراوان که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، معاونین ادارات کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی، ثبت اسناد و دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب بخش سنگر برگزار گردید؛ با بیان اینکه پس از حدود ۳۸ سال عادی انگاری و کم کاری در انتقال زباله به سراوان، امروز در دولت سیزدهم اراده ها در سطح ملی و مدیریت عالی استان معطوف به حل مسئله می باشد، اظهار داشت: انشاءالله با همت کارگزاران دولت مردمی ایران قوی در تمام سطوح و با توجه به پیشرفتی که در عملیات رفع معضلات سراوان شاهدیم؛ در آینده نه چندان دور، مسائل بهداشتی و اثرات مخرب زیست محیطی سراوان به خاطره بدل خواهند شد.

عاشوری با بیان این موضوع که با دستور مقام عالی استان پهنه و لندفیل سراوان به عنوان اولویت نخست دستگاه‌های متولی تعریف شده است، افزود: امروز دیگر لندفیل مشکل مردم سراوان نبوده و نه تنها شهرستان رشت بلکه کل استان را درگیر کرده است؛ بنابر این دستگاه‌ها باید پاسخگوی تکالیف و تعهدات حوزه متبوع خود در این زمینه باشند.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان این موضوع که یکی از قسمت های مهم در نقشه راه و برنامه‌های زمینه ساز توسعه روستاها، داشتن طرح هادی است، ادامه داد: در قالب اجرای طرح هادی روستای سراوان، بزودی پروژه آسفالت ۴۶۰۰ متر از کوچه های روستا، عملیاتی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با عنوان این مطلب که اجرای هدفمند پروژه های عمرانی و ساماندهی بافت روستایی بستگی به تعریف طرح هادی در روستاها دارد، اظهار داشت: بازنگری طرح هادی روستای سراوان به زودی انجام خواهد گردید.

وی با یادآوری این نکته که به لطف خدا و تلاش دست اندرکاران، روزانه شاهد پیشرفت در فعالیت های مرتبط با رفع مشکلات سراوان بوده و تاکنون در مدتی اندک کارهای بی‌سابقه صورت پذیرفته، خواستار اطلاع‌رسانی شفاف و انعکاس واقعیات خدمات انجام شده گردید.