پروژه های افزایش ظرفیت با حداقل هزینه، نتایج مطلوب و خوبی را به همراه داشت و باعث بهبود وضعیت شبکه شد.

مهر گیلان /بهمن داراب زاده گفت: صنعت برق برای عبور از پیک بار، چه در تابستان و چه در زمستان با مشکلات فراوانی روبه رو است که برای غلبه بر این مشکلات از راهکارهای مختلفی استفاده می کند.
وی افزود: به مدار آوردن نیروگاه ها و واحدهای نیروگاهی، حداکثرسازی استفاده از تولید مولدین مقیاس کوچک، اجرای طرح مدیریت مصرف در بخش های خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی، جمع آوری مراکز غیر مجاز و توقف فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز در تابستان و … تدابیر و برنامه هایی است که برای عبور از پیک بار اجرا می شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: از جمله این کارها، پروژه های افزایش ظرفیت در بخش خطوط و پست های برق است تا بتوان در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز مشترکان در پیک بار بود و پایداری شبکه برق را حفظ کرد.
وی افزود: در چند سال گذشته، صنعت برق کشور از نظر منابع مالی با محدودیت هایی رو به رو بود که اجرا و احداث پروژه های انتقال و فوق توزیع را در بخش های نیروگاه، خطوط و پست ها با چالش هایی رو به رو کرد که در این شرایط، پروژه های افزایش ظرفیت بسیار کارآمد و مناسب بود و با حداقل هزینه، نتایج مطلوب و خوبی را به همراه داشت و باعث بهبود وضعیت شبکه شد.
داراب زاده گفت: شبکه برق گیلان از نظر وضعیت بار در شرایط مناسبی قرار نداشت، به نحوی که بسیاری از خطوط و پست ها در وضعیت پرباری به سر می بردند که با اجرای پروژه های افزایش ظرفیت در بخش خطوط و پست ها، به وضعیت بهتری دست یافتیم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: در سال جاری نیز، پروژه های مختلفی را در بخش افزایش ظرفیت خطوط و پست ها در دست اجرا داریم که می توانند در عبور موفق از پیک بار سال، نقش بسزایی داشته باشند.