بر اساس تفاهم نامه همکاری میان شرکت گاز با کمیته امداد و بهزیستی گیلان، تاکنون 830 خانوار تحت این سازمان ها به صورت رایگان برخوردار از گاز طبیعی شده اند.

مهر گیلان / عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در زمینه اجرای لوله‌کشی داخلی گاز منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: این طرح در راستای اجرای مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری و با مجوز شرکت ملی گاز ایران به اجرا درآمده است.

وی با بیان این که تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به این خانوارها هزینه شده است، اظهار داشت: در این طرح علاوه بر اعطای اشتراک رایگان به مددجویان، کمک هزینه جهت اجرای عملیات لوله کشی گاز داخلی منازل خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد تا سقف مبلغ ۶۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

جمال نیکویی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در زمینه کاهش فقر و افزایش رضایتمندی مردم استان، بیان کرد: برای اجرای هرچه بهتر این پروژه، مکاتبات و جلسات مستمر مابین شرکت گاز استان گیلان با کمیته امداد و اداره کل بهزیستی استان برای دریافت اطلاعات مدد جویان و نحوه انجام پروژه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در پایان با حیاتی برشمردن نقش گاز برای افزایش رفاه جامعه، گفت: گازرسانی گسترده به اقصی نقاط گیلان موجب رونق تولید به ویژه در مناطق روستایی، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و افزایش درآمد سرانه استان شده است.

لازم به توضیح است هم اکنون همه شهرها و ۲ هزار و ۱۲۱ روستای گیلان (بیش از ۹۸ درصد خانوارهای گیلانی) از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده و شرکت گاز استان گیلان سالانه حدود ۷ میلیارد مترمکعب گاز را به مشترکین در حوزه های مختلف تحویل می دهد.