محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بهمراه قائم مقام اجرایی و جمعی از معاونین این شرکت طی نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح وضعیت مصرف برق استان، به ارائه برنامه های تدوین شده برای گذر از پیک تابستان پرداختند.

مهر گیلان /محمدتقی مهدیزاده  با بیان اینکه افزایش دما طی سال جاری و افزایش تعداد مشترکین برق نسبت به سال گذشته نیازمند مدیریت صحیح مصرف برق است ، خاطرنشان کرد: امسال گرمای هوا بیشتر شده و بیش از ۵۰ درصد رشد مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاده است از سوی دیگر با افزایش ۳۹ هزار مشترک به مشترکان توزیع برق ، گذر از پیک تابستان نیازمند مدیریت صحیح مصرف است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و اطلاع رسانی با قلم و بیان خبرنگاران تسری پیدا می کند، اظهار داشت: قلم نجابت و حرمت دارد اما هویت بخشی به قلم به ذهن و دست خبرنگاران وابسته است.
وی افزود:رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند بیان مشکلات مردم و پاسخگویی شرکت توزیع برق از اقدامات تاثیرگذار رسانه ها بوده است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد:اطلاع رسانی رسانه ها ، هوشمندی مردم استان و تلاش همکاران در شرکت توزیع موجبات موفقیت توزیع برق گیلان را در گذر از پیک رقم زده است.
وی یادآور شد:همگرایی در سطوح مختلف جامعه می تواند گذر از پیک تابستان را تسریع بخشد.
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۲۴ هزار قبوض صفر در استان صادر شده است ، تصریح کرد:طی سال گذشته ۸۰۰ هزار مشترک مشمول دریافت پاداش شدند و مردم گیلان ۵۴ میلیارد تومان پاداش گرفتند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت:در حوزه صنایع نیز ، بخش صنایع جهت رعایت مدیریت مصرف ۱۹ میلیارد تومان پاداش گرفتند.
وی گفت:شرکت توزیع برق گیلان طی سال گذشته در تمامی تعرفه ها طبق برنامه حرکت کرد و مردم پیک بار را با خاموشی برنامه ریزی شده مشاهده نکردند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه طی سال گذشته بخش صنایع با برنامه ریزی فعالیت می کرد ، اذعان داشت:امسال نیز طی نشست با بخش صنعت استان ، صنایع بر اساس سیاست ها و برنامه ریزی های شرکت توزیع برق گیلان فعالیت می کند.
مدیر عامل توزیع برق گیلان عنوان کرد:شرکت توزیع برق گیلان طی سال گذشته با ادارات دولتی پرمصرف بدون اغماض برخورد کرده است مصرف ادارات پایش و بعد از صدور سه اخطار برق آن اداره قطع می شد.
وی تصریح کرد:برق معابر در تابستان سال جاری قطع نمی شود و یک در میان روشن است .
مهدی زاده یادآور شد:کشاورزان نیز اگر بین ساعت ۱۱ تا ۱۸ مصرف برق نداشته باشند و با برنامه ریزی در ساعات دیگر مصرف کنند از پاداش برخوردار می شوند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه در حوزه مصرف انرژی جز کشورهای بد مصرف هستیم ، خاطرنشان کرد:بمنظور نهادینه کردن مدیریت صحیح مصرف پاداش هایی برای مشترکان در نظر گرفته می شود.
وی بیان کرد:مشترکانی که کاهش مصرف داشته و زیر دو و نیم برابر الگوی مصرف قرار گیرند می توانند از پاداش بهره مند شوند.
مهدی زاده یادآور شد:برای پرمصرف ها و واحدهای تجاری پرمصرف کنتورهای هوشمند نصب می شود که قابل رویت و کنترل است و مصرف آن ها از سوی شرکت توزیع برق گیلان پایش ، محدود و قطع می شود.
مدیرعامل توزیع برق گیلان یادآور شد:بالای ۹۵ درصد مردم استان زیر دو و نیم برابر الگوی مصرف هستند و هوشمندانه مصرف می کنند.
وی تصریح کرد:از ۱۶ خرداد ماه سال جاری مدیریت بار اعمال می شود و بسته های تشویقی نیز از اول خرداد تا ۱۵ شهریور اعمال می شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با مدیریت صحیح مصرف برق توسط مردم امسال نیز گذر خوبی از پیک برق داشته باشیم.
گفتنی است در پایان توضیحاتی از سوی محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی، علی اکبر جوهری معاون فروش و بهره برداری بهمراه جواد بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان در خصوص گذر از اوج مصرف برق در تابستان ارایه شد و به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه نیز پاسخ داده شد.