با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهر گیلان / مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در مراسم بهره برداری از چمن طبیعی ورزشگاه شهید عضدی رشت اظهارکرد: پس از ۶ سال این ورزشگاه دوباره به چرخه برگزاری مسابقات برگشت و برای چمن طبیعی و نصب هفت هزار صندلی، بیش از ۵۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

جهانبخش آرمان افزود: عضدی یکی از باسابقه‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال ایران است که همه باشگاه‌های بزرگ کشور و خیلی از طرفداران از این ورزشگاه خاطرات زیادی دارند و حتی فوتبالست‌های پیشکسوت نیز از بازی در این ورزشگاه خاطرات فراوانی دارند.

وی ادامه داد: البته توجه ویژه استاندار گیلان و همچنین مجمع نمایندگان باعث شد تا همه ورزشگاه‌های استان را بازسازی و مرمت کنیم چون پیش از این همه تیمهای گیلانی در ورزشگاه سردارجنگل رشت بازی می‌کردند اما هم‌اینک در ورزشگاه‌های وحدت بندرآستارا، پوریای ولی تالش، زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی و ورزشگاه فومن مسابقه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: چمن طبیعی و همچنین سکوهای ورزشگاه شهید عضدی رشت نیز با تلاشهای شبانه روزی آماده شده و فاز اول آن به بهره‌برداری رسید و امیدواریم که با حمایت همه مسئولان بتوانیم سایر فازهای این ورزشگاه را نیز تکمیل کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل ورزش به خصوص رشته فوتبال گیلان بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه باشگاه‌های ما مشکل دارند و باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند به خصوص تیم فوتبال سپیدرود رشت که قدمت حدود ۵۳ ساله دارد طی یک دهه اخیر چالش‌های فراوانی داشته که انتظار داریم مشکلات این تیم با نگاه ویژه فدراسیون برطرف شود.

آرمان خاطرنشان کرد: هم اینک ۳۰ درصد از ترکیب تیم ملی فوتبال بزرگسالان را بازیکنان گیلانی تشکیل می‌دهند و همچنین اکثر ملی‌پوشان فوتبال ساحلی نیز از استان گیلان هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار تیم فوتبال گیلان به لیگ‌های بالاتر راه یافتند که سه تیم را مربیان گیلانی هدایت می کردند گفت: این استان از مربیان بسیار خوبی در رشته‌های فوتبال برخوردار است و امیدواریم در رده‌های سنی و همچنین تیمهای ملی بزرگسالان نگاه ویژه‌ای به مربیان ارزنده گیلان شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در خاتمه اظهار کرد: انتظار دارم که همه مسئولان در ورزش اعتبارات لازمی را اختصاص دهند چون این اعتبارات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و از سوی دیگر هزینه در ورزش باعث کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه و همچنین کاهش بیماری می‌شود.

تجلیل از ۲۶ پیشکسوت فوتبال گیلان و همچنین بازی دوستانه بین تیمهای فوتبال پیشکسوتان سپیدرود و استقلال شهرداری رشت از دیگر برنامه‌های افتتاح چمن طبیعی و سکوهای ورزشگاه شهید عضدی رشت بود.

در مراسم افتتاح از چمن طبیعی و سکوهای ورزشگاه شهید عضدی رشت جبار کوچکی‌نژاد و محمدرضا احمدی ۲ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، برخی از مسئولان این استان، مربیان، داوران ، فوتبالیست‌ها، پیشکسوتان فوتبال گیلان و تعدادی از طرفداران تیمهای سپیدرود و داماش گیلان نیز حضور داشتند.