یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بطری‌های آب معدنی در صورتی‌که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، به سلامت مصرف‌ کننده آسیب می‌رساند.

به گزارش مهر گیلان به نقل از مهر، گلبن سهراب اظهار کرد: بطری آب معدنی اگر در معرض نور آفتاب باشد یا در دمای انجماد باشد و آب درون آن یخ بزند، در هر دو شرایط فعل و انفعالات شیمیایی در بطری رخ می‌دهد که برای بدن بسیار مضر است.

وی افزود: بطری‌های آب معدنی صرفاً برای نگهداری آب در درجه حرارت یخچال صفر تا ۴ درجه طراحی شده‌اند، به عبارتی طراحی آنها برای شرایط سرد و خنک است، نه انجماد و گرما.

سهراب گفت: گرما باعث واکنش شیمیایی در پلاستیک حاوی آب شده و در نهایت باعث آزاد شدن مولکول‌های آن در آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بطری‌های پلاستیکی نوشابه، دوغ، آب معدنی و مانند آن یکبار مصرف بوده و به هیچ عنوان نباید از این گونه بطری‌ها برای نگهداری آب یا مواد اسیدی مانند آب لیمو و سرکه استفاده کرد، افزود: این کار خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این موضوع که افراد در روزهای گرم تابستان یک بطری آب معدنی همراه داشته باشند یا آن را درون اتومبیل رها کنند، امری عادی است ولی نکته اینجاست بطری آبی که در معرض نور خورشید باشد مصرف آن خطرناک است و در صورت تابش مستقیم نور مانند یک ذره‌بین عمل می‌کند.