سخنگوی سازمان آتش نشانی و سرپرست اورژانس: بامداد امروز و در جریان آواربرداری، چهار جنازه از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو پیدا و از محل خارج شد. به گزارش مهر گیلان ، جلال ملکی تصریح کرد: دقایقی پیش و در جریان آواربرداری، چهار جنازه از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو پیدا و از محل خارج […]

سخنگوی سازمان آتش نشانی و سرپرست اورژانس: بامداد امروز و در جریان آواربرداری، چهار جنازه از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو پیدا و از محل خارج شد.
به گزارش مهر گیلان ، جلال ملکی تصریح کرد: دقایقی پیش و در جریان آواربرداری، چهار جنازه از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو پیدا و از محل خارج شدند.

*حفر کانال و کشف اجساد جدید
همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی نیز گفت: تیم های امدادی با حفر کانال از سمت غرب پاساژ پلاسکو وارد ساختمان شده و دقایقی قبل موفق شدند چهار جسد را کشف کنند.
ملکی گفت: این اجساد همگی شهروند بوده و در میان آنها آتش نشانی وجود ندارد.
سخنگوی آتش نشانی با بیان اینکه امدادگران اورژانس پس از معاینه اجساد مرگ آنها راتایید کردند، افزود: مشخص شد چند روزی از مرگ این افراد می گذرد و علت مرگ آنها ریزش آوار است.
ملکی در مورد سن این افراد اظهار کرد: سن اجساد کشف شده میانسال به بالا است.

* کارجستجو در جبهه شرقی و جنوبی پایان یافت
سخنگوی آتش نشانی همچنین دقایقی پیش گفت : کار جستجو در جبهه شرقی و جنوبی ساختمان پلاسکو پایان یافته است و جمع آوری ضایعات انجام می شود.
ملکی افزود : کار جستجو بدنهای زیر آوار مانده در جبهه غربی ادامه دارد.
وی گفت : بوسیله حفر تونل هایی نیز در زیر زمین مشغول جستجو هستیم.

همچنین پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: این چهار جنازه مربوط به پرسنل آتش نشانی نبوده و احتمالا از کارکنان ساختمان پلاسکو هستند.
وی افزود: این چهار جنازه، آثار سوختگی شدید ندارند و قابل شناسایی هستند.

*حضور مجدد قالیباف در محل حادثه پلاسکو
شهردار تهران امشب برای دومین بار از محل حادثه پلاسکو بازدید کرد.
محمدباقر قالیباف دقایقی قبل در محل حادثه ساختمان پلاسکو حضور یافت و از نزدیک شاهد مراحل آواربرداری و اطفاء حریق بود.
امشب تجهیزات سنگین دیگری در محل حادثه مستقر شده و در حال آواربرداری هستند.
عملیات آواربرداری و اطفاء حریق به طور همزمان در حال انجام است.
امشب همچنین سردار وحید نماینده رهبر معظم انقلاب نیز برای دومین بار در محل حادثه پلاسکو حضور یافت و بر سرعت کار آواربرداری نظارت نمود.

*ادامه عملیات آوار برداری در محل ساختمان فروریخته پلاسکو
عملیات آواربرداری و اطفاء حریق همچنان با فعالیت ۸ دستگاه ادوات سنگین آواربرداری و نیز تعداد زیادی کامیون در حال انجام است.
طی عملیات آواربرداری دیشب تا دقایق نخستین صبح امروز همچنین تعدادی گاو صندوق از زیر آوار بیرون آورده شد.
این گزارش حاکی است؛ کندسوزی باعث بلند شدن دود زیادی از محل حادثه شده و آتش‌نشانان تا مرحله حمل آوار از آب استفاده می‌کنند./ انتهای پیام / صداو سیما