وزیرکشور در نخستین واکنش به علت اصلی وقوع حادثه ساختمان قدیمی پلاسکو گفت: علت اولیه این حادثه، اتصالی برق بود. به گزارش  مهر گیلان ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن تعدادی از آتش نشانان و مردم در حادثه ساختمان پلاسکو افزود: براساس تصمیم دولت، […]

وزیرکشور در نخستین واکنش به علت اصلی وقوع حادثه ساختمان قدیمی پلاسکو گفت: علت اولیه این حادثه، اتصالی برق بود.
به گزارش  مهر گیلان ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن تعدادی از آتش نشانان و مردم در حادثه ساختمان پلاسکو افزود: براساس تصمیم دولت، سازمان آتش نشانی و امکانات آنها تقویت و تجهیز خواهد شد .

وزیر کشور گفت : مباحث مربوط به آتش نشانان و تجهیزات شان در جلسه دیروز در وزارت کشور بررسی شد .

وی اضافه کرد: در این جلسه توصیه رئیس جمهور درزمینه شناسایی ساختمان های پرخطر و در معرض خطر و ضرورت تصمیمات لازم در این مورد بررسی شد.

رحمانی فضلی گفت : یکی از محورهای این جلسه تقویت سازمان آتش نشانی و تجهیزات و امکانات آنها بود، با توجه به اینکه آتش نشانی زیر مجموعه شهرداری است قرار شد بررسی های لازم در شهرداری انجام، و پیشنهادها ارائه شود .
علت اولیه حادثه پلاسکو اتصالی برق بود

 

نواقص قانون فعلی انتخابات را با اصلاحیه رفع می کنیم

وزیر کشور گفت: اگر قانون انتخابات فعلی نواقصی داشته باشد، اصلاحاتی انجام خواهیم داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش فصلی خانه احزاب افزود: احتمالا قانون جامع انتخابات که در دولت در حال بررسی است تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مراحل نهایی خود را طی نخواهد کرد.

وزر کشور گفت: تلاش خواهیم کرد لایحه قانون جامع انتخابات را به موقع ارائه کنیم و اگر نواقصی در قانون فعلی باشد اصلاحیه هایی در آن انجام خواهیم داد.

 

رحمانی فضلی با تشریح روند تصویب لایحه قانون جامع انتخابات در دولت خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۷۰ ماده قانون جامع انتخابات تاکنون ۹۵ ماده بررسی شده است.

وی افزود: در موضوع لایحه قانون جامع انتخابات منتظر سیاست های کلی بودیم که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ فرمودند و به دولت فرستاده شد و کمیسیون سیاسی – امنیتی این لایحه را در دست بررسی دارد و امید است تا هفته دیگر همه مواد آن تمام و پس از هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

رحمانی فضلی گفت: اما از آنجا که اکنون مجلس لایحه بودجه سال آینده را در دستور کار دارد بعید است لایحه قانون جامع انتخابات برای انتخابات سال آینده به تصویب برسد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت احزاب گفت: مهم ترین مسئله ما باید نهادینه کردن دموکراسی و مردم سالاری باشد.

رحمانی فضلی افزود: باید فرهنگ حزب در کشور تقویت و جایگاه قانونی احزاب تشریح شود.

وزیر کشور با بیان اینکه بدنه اجتماعی احزاب باید تقویت شود تصریح کرد: این ضعف بزرگی است که باید به آن توجه کرد.

رحمانی فضلی حضور فعال در موضوعات مختلف، اعتمادسازی مردم و قرار گرفتن در تصمیم سازی و تصمیم گیری را از حوزه های فعالیت احزاب برشمرد.

وی با بیان اینکه از احزاب در اقتصاد مقاومتی کار اجرایی انتظار نمی رود افزود: احزاب می توانند با یک بدنه کارشناسی و علمی در موضوعاتی مانند نظام بودجه ریزی، نظام اداری، نظام پولی و بانکی و تقویت مردم در عرصه های اقتصادی فعالیت کنند.

وزیر کشور گفت: شفاف سازی و مبارزه با فساد زمانی که ابزار گروه های سیاسی باشد نمی تواند تحقق یابد و برای نهادینه شدن و فرهنگ سازی، احزاب می توانند این فرهنگ را جا بیندازند.

رحمانی فضلی با یادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی و آتش نشانانی که در حادثه ساختمان پلاسکو جان خود را از دست دادند، در واکنش به برخی اظهار نظرها، از فعالان احزاب خواست در بیان نظرهایشان الزامات قانونی را بپذیرند و با رعایت انصاف، شئونات اخلاقی را حفظ کنند./ انتهای پیام / صدا و سیما