یادواره سردار سرلشگر پاسدار شهید علیرضا خلوص دهقان‌پور، با سخنرانی سردار هامون محمدی فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان در شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود. به گزارش مهر گیلان، یادواره سردار سرلشگر پاسدار شهید علیرضا خلوص دهقان‌ پور با سخنرانی سردار هامون محمدی، فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان و مداحی کربلایی مهدی اخوان در صومعه‌سرا برگزار می‌شود. […]

یادواره سردار سرلشگر پاسدار شهید علیرضا خلوص دهقان‌پور، با سخنرانی سردار هامون محمدی فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان در شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.n00170686-b
به گزارش مهر گیلان، یادواره سردار سرلشگر پاسدار شهید علیرضا خلوص دهقان‌ پور با سخنرانی سردار هامون محمدی، فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان و مداحی کربلایی مهدی اخوان در صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

یادواره مذکور پنج‌شنبه(۲۴تیرماه) ساعت ۱۷ در مصلی نماز جمعه شهرستان صومعه‌سرا با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان،آزادگان و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.
شهید والامقام، سرلشگر پاسدار، سردار شهید علیرضا خلوص دهقان پور در سال ۱۳۳۸ در روستای ازگم از توابع بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. وی ضمن تحصیل برای کمک به خانواده در امر کشاورزی زحمات طاقت فرسایی را متحمل می‌‌شد تا باری از دوش خانواده بردارد.
علیرضا از همان دوران نوجوانی پر جنب وجوش و چابک و نیرومند و در عین حال بسیار موًدب و مقید به مبانی حیات بخش اسلام بود. این جوان دلاور اسلام ، در دوران حیات پر بارش هر گاه در گوشه و کنار کشور احساس نیاز به حضورش می‌کرد، بدون درنگ در آنجا حاضر وبا ایثار نقش آفرینی می‌کرد .
وی در دوران مبارزه مردم مسلمان ایران، با حکام زور و ستم نقش بسزایی داشت . و در زمان تحرکات سر سپردگان شرق و غرب علی الخصوص گروهک منافقین ملحد با حضور شجاعانه خود عرصه را برآنان تنگ کرد. با آغاز جنگ تحمیلی دشمنان بعثی، پس از فراگیری آموزش‌های رزمی و تاکتیکی لازم، راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد . شجاعت و دلاورهای وی در حملات نظر فرماندهان مافوق را به خود جلب کرد و به عنوان جانشین گردان میثم و فرمانده گردان سلمان برگزیده شد.
وی در عملیات کربلای ۲ پس از شصت ساعت در معاصره دشمن قرار گرفته بود، توانست با دلاوری و تدبیر خاصی کلیه نیروهای تحت امرش را از محاصر دشمن بعثی در آورد. او در عملیات رمضان بشدت مجروح گردید و علی رغم میل باطنی‌اش برای مداوا در بیمارستان بستری شد، ولی روز بعد با لباس بیمارستان و بدون رضایت پزشکان و دور از چشم کادر درمان آنجا را ترک نمود و به سوی میعادگاه عاشقان (جبهه) شتافت.
وی همانطور که در رزم با دشمن متخاصم و سرسپردگان شرق و غرب همواره در نبرد و مبارزه بود، در تقویت ابعاد معنوی و وجودی خویش نیز با تلاوت روح بخش قرآن مجید، اقامه نماز اول وقت، برپایی نماز شب، دوستی و عشق ورزیدن به ائمه اطهار (علیه السلام) همتی وافر داشت.
شهید خلوص انسان خالص، وارسته و رئوفی  بودکه کمتر حرف می زد و بیشتر عمل می کرد، جوان پاکی که همواره دائم الوضو بود و در بین جوانان و نوجوانان و حتی کودکان از محبوبیت و احترام ویژه ای برخودار بود و از مصادیق (( اشداء علی الکفار و رحماء بینهم )) بود که دوستان از دیدارش خشنود و شادمان و کفار از دیدنش ناخشنود و مایوس می شدند.
وی در سال ۶۱ به سنت دیرپای پیامبر با خانواده‌ای مذهبی وصلت نمود که ثمره این پیوند مقدس دو فرزند یکی پسر و دیگری دختر (اسماعیل و زینب ) می باشند که از زندگی مشترک ایشان به یادگار ماند.
سرانجام این سردار غیور میهن اسلامیپس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه در راه حق و نبرد در میادین رزم در تاریخ ۲۵/۳/۶۷ در ارتفاعات غرب کشور در منطقه ماهوت قله قامیش به شهادت رسید و مفقودالجسد گردید که پس از چند سال پیکر بی‌جانش را به وطن باز گردادند و بدین ترتیب جسد استخوان‌های مطهرش در کنار دوستان و همرزمان شهیدش در گلزار شهدای مسجد جعفری آرام گرفت./انتهای پیام