استاندار عصر امروز در آستانه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب جعفری در نشست صمیمی با اعضای کانون مداحان استان گفت : رسالت عظیم مداحان تقویت ایمان و ارزش‌های اصیل دینی و اخلاقی است. به گزارش مهر گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، فلسفه […]

استاندار عصر امروز در آستانه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب جعفری در نشست صمیمی با اعضای کانون مداحان استان گفت : رسالت عظیم مداحان تقویت ایمان و ارزش‌های اصیل دینی و اخلاقی است.

88

به گزارش مهر گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، فلسفه و هویت مدیحه سرایی را در مدح و ستایش خداوند متعال دانست و افزود : مدح پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) ریشه در ثناگویی پروردگار دارد.

وی رسالت مداحان را بسیار سنگین و والا عنوان و خاطر نشان کرد : رسالت عظیم مداحان تقویت ایمان و ارزش‌های اصیل دینی و اخلاقی است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) درخصوص ویژگی های مدح و ثنای شعرا و مداحان افزود : ذاکران اهل بیت در تعاریف و تمجید ذات باری تعالی و نیز ذکر مناقب اهل بیت، نقش تأثیرگذاری در جذب مخاطبان دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه چنین جلساتی روحیه‌ی معنوی را در انسان متبلور می کند گفت : از خداوند همیشه خواستارم تا با سعه‌ی صدر و دلی گشاده بتوانیم با درک حقیقت از فرصت‌های مختلف بهترین بهره را بگیریم و در قضاوت‌ها عجولانه برخورد نکنیم.

استاندار گیلان بر ضرورت برخورداری مداحان از صفات ارزنده تأکید و اظهار داشت : با توجه به اینکه دین مبین اسلام مبتنی بر اعتدال است باید از افراط و تفریط به دور باشیم و حقایق را ببینیم.

وی با بیان اینکه صوت خوش یک مداح با استفاده از اشعار پیرامون مصائب اهل بیت، افراد را منقلب می‌کند گفت : باید از این رسالت خطیر برای ترغیب و تشویق کسانی که عشق به ائمه اطهار دارند استفاده کرد.

دکتر نجفی به سفارشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر علمی نگری اندیشه‌ی مداحان اشاره و خاطر نشان کرد : علیرغم همه‌ی مواهبی که پس از انقلاب اسلامی نسبت به برگزاری با شکوه مجالس اهل بیت شده اما قشر مداحان در مظلومیت اجتماعی بسر می برند.

 وی برگزاری کنگره ملی سرداران و هشت هزار شهید گیلان را نمونه ای از کارهای توام با اخلاص توصیف کرد و گفت: این حرکت عظیم معنوی به بهترین شکل برگزار شد و  انسان در هر کاری که اخلاص داشته باشد خداوند به او فرصت و توفیق خدمتگذاری می‌دهد.

در این نشست یکی از پیرغلامان حضرت سیدالشهداء در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت به مدیحه سرایی پرداخت.

گیلان دارای بیش از هزار و ۷۰۰ مداح است./انتهای پیام