رئیس قوه قضائیه شیطنت های اخیر برخی رسانه های غربی و همراهی برخی افراد و جریان ها در داخل کشور با آنان در تطهیر جنایت های منافقین را حرکتی مرموز و تاسف بار خواند. به گزارش مهر گیلان ، به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه […]

رئیس قوه قضائیه شیطنت های اخیر برخی رسانه های غربی و همراهی برخی افراد و جریان ها در داخل کشور با آنان در تطهیر جنایت های منافقین را حرکتی مرموز و تاسف بار خواند.

318413_795
به گزارش مهر گیلان ، به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک ولادت امام رضا(ع) و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر سر اقتدار و امنیت خود هیچ گونه مسامحه ای نخواهد کرد؛ به جنایت های گروهک منافقین و به شهادت رساندن بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان کشورمان اشاره کرد و گفت:   جنایت های منافقین سیاه دل تطهیر شدنی نیست و باید تاسف خورد که برخی با پخش فایل های صوتی، مستمسک به رسانه های غربی دادند.
 آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود : منافقین تا سال ها، با بدترین و خشونت آمیزترین روش ها مردم و بزرگان مورد احترام این مردم را ترور کردند و در جنایت های خود حتی از مردم عادی کوچه و بازار هم نگذشتند؛ با این حال اکنون در حرکتی شیطنت آمیز و مرموز از سوی رسانه های غربی با همراهی برخی جریان ها و افراد در داخل کشور در صدد تطهیر این جنایت ها و احیای نام آنان هستند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه منافقین در زمان خود بدتر از داعش بودند، افزود: کشورهای غربی و اذناب منطقه ای آنان با دعوت از منافقین به فرانسه و برگزاری همایش، سعی در حمایت از آنان دارند و متاسفانه برخی نیز در داخل به نحوی در حال همگامی با این جریان و تشویش اذهان عمومی هستند؛ اما باید بدانند قوه قضاییه همچنان با اقتدار عمل خواهد کرد و هر گونه تشویش اذهان عمومی در اینگونه امور امنیتی مسلماً پیگرد قضایی خواهد داشت.
آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: آنچه از احکام دادگاه ها بر حسب موازین شرعی و قوانین انجام شده است قابل خدشه نیست و حکم گروه های محارب کاملا آشکار است اما متاسفانه برخی ها راه را کج می روند و اکنون حرف های عجیب و غریبی می زنند و ادعای پوزش خواهی از کسانی دارند که فرزندانشان در طول سال های متمادی انسان های شریف این کشور را به خاک و خون کشیدند.
رئیس قوه قضائیه خواستار به میدان آمدن دلسوزان نظام و نویسندگان و سخنوران برای مقابله با «نغمه های شیطانی» کسانی که «با سخنان و ادعاهای سخیف و ساده لوحانه در پی به انحراف کشاندن تاریخ انقلاب هستند» شد و تصریح کرد: همه دوستداران انقلاب و امام(ره)، همچنین بیت مکرم حضرت امام(ره) به میدان بیایند و این نغمه های شیطانی را در هم بشکنند.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تیزبینی حضرت امام(ره) و پیش بینی های دقیق ایشان درخصوص برخی افراد و «ساده لوح» خواندن آنان گفت: تیزبینی حضرت امام(ره) در کنار الهی بودن ایشان موجب شد که برخی، کسانی را که گمان می کردند بعدها ولی فقیه می شوند به سرعت برکنار کنند و اگر نبود آن تیزبینی، امروز جمهوری اسلامی ایران مسیر دیگری داشت اما می بینیم که تعابیر حضرت امام(ره) امروز هم تازه و قابل اتکا است و ما همچنان شاهد برخی ساده لوحی ها و حرف هایی هستیم که رسانه های غربی را تغذیه می کند.
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه امروز باید از مظلومیت حضرت امام(ره) دفاع کرد، افزود: باید رنجنامه حضرت امام(ره) در پاسخ به برخی افراد در آن دوره را به دقت خواند و با بررسی شرایط امروز و تاریخ انقلاب اجازه نداد که این تاریخ تحریف و فجایع منافقین فراموش شود و البته قطعاً با حضور مردم مومن و تکیه بر صداقت و بصیرت آنان و وجود علمای بزرگ نغمه های شیطانی در نطفه خفه خواهد شد و دستگاه قضایی نیز قاطعانه در مقابل کسانی که ضمن تلاش برای تحریف تاریخ انقلاب اسلامی در صدد ایجاد خلاءهای امنیتی و دو دستگی و پاره پاره کردن جامعه انقلابی و متدین ایران هستند، خواهد ایستاد.
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور و تاکید بر بزرگداشت آزادگان، ایثارگران و خانواده شهدا از آنها به عنوان نمادهای پیروزی و مقاومت یاد کرد و گفت: اگر نبود آن همه ایثار و از خودگذشتگی، جمهوری اسلامی ایران امروز این مقام و مرتبه را نداشت.
رئیس قوه قضائیه همچنین با گرامیداشت سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و تبریک این پیروزی به حجت الاسلام سیدحسن نصرالله و با اشاره به اینکه حزب الله لبنان و جبهه مقاومت خار چشم دشمنان و پشتوانه و آبروی جهان اسلام است، تاکید کرد: بقای جبهه مقاومت و پیروزی های آنان در مقابل دشمنان، نتیجه پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه است و امیدواریم شاهد ادامه این پیروزی ها با شکست کامل دشمنان جبهه مقاومت باشیم.
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک مجدد ولادت امام رضا(ع) و با تاکید بر ضرورت تلاش برای دستیابی به روحیه معنوی و معرفت و شناخت ائمه اطهار(ع) به عنوان واسطه هایی برای فیض الهی به ذکر دو روایت با مضمون ثواب زیارت بارگاه امام هشتم(ع)پرداخت و تصریح کرد: در کتاب ابن قولویه جعفربن محمد قمی در روایت نهم از بابی که مربوط به زیارت امام رضا (سلام الله علیه) است به نقل از ابی نصر بزنطی روایت می‌کند که «قالَ: قَرَأْتُ فِی کِتَابِ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا(ع): أَبْلِغْ شِیعَتِی أَنَّ زِیَارَتِی تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ أَلْفَ حِجَّه» ایشان می‌گوید من در نامه یا کتاب ابوالحسن الرضا خواندم که فرمودند به شیعیان من برسانید که زیارت من در نزد خداوند، معادل هزار حج است. بعد راوی می‌گوید به امام جواد(ابی جعفر) عرض کردم هزار حج و امام جواد فرمود: آری هزار هزار حج. «فقلت لابی جعفر أَلْفَ حِجَّهٍ قَالَ إِی وَ اللَّهِ وَ أَلْفَ أَلْفِ حِجَّه» هزار هزار حج است «لِمَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ» هر کس عارفاً بحقه، او را زیارت کند، ثواب هزار حج بلکه هزار هزار حج دارد.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: فهم این روایات نیاز به دقت و تامل دارد و نباید استیحاش کرد در عالم معنا و باطن این عالم که در معرض نظر و مشهود اولیای کرام الهی است، حقایقی در جریان است که از دیده امثال ما پنهان است. به تنصیص روایات متعدد،‌ نور واحدی وجود دارد که نور پیامبر و اولیای الهی است و آن نور تجلی اول حق است که در همه عوالم مشهود است و البته تجلیاتی پیدا می‌کند تا به ما می رسد. خب حالا اگر کسی نور اول را که عالی‌ترین مقام قرب الی الله است در هر مرتبه‌ای زیارت کند، به این شرط که عارف به حق او باشد آن گاه به تناسب، ثواب های مختلف تحصیل می کند ثواب و زیارت او معادل آن ثواب ها می شود. و اگر کسی این نور را در عالی ترین مرتبه اش زیارت کند چه بسا نه فقط هزار هزار حج که ثواب همه اعمال را دارد.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: در روایت دیگری که روایت صحیحه‌ای است صاحب کامل الزیارات نقل کرده است که امام موسی کاظم(ع) فرمود: هر کس فرزندم را زیارت کند، «فله الجنه» برای او بهشت است. در هر حال این روایات و مشابه این روایات معتبره، قلب انسان را امیدوار و نورانی می‌کند به اینکه از ساحت ائمه اطهار، قرب به خود این بزرگواران و محبت و انس با آنها را تقاضا کند.
در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده ۲۶۱ قانون آیین دادرسی کیفری ادامه یافت و موادی از آن به تصویب رسید./انتهای پیام