فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه سردار همدانی سرافراز و سربلند از میادین دنیوی بیرون آمد، گفت: داعش زمان ما از خوارج زمان امام علی(ع) بدتر هستند. به گزارش مهر گیلان، مراسم گرامی‌داشت نخستین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی پس از نماز مغرب و عشای امروز با حضور مقامات کشوری و لشکری در […]

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه سردار همدانی سرافراز و سربلند از میادین دنیوی بیرون آمد، گفت: داعش زمان ما از خوارج زمان امام علی(ع) بدتر هستند.

به گزارش مهر گیلان، مراسم گرامی‌داشت نخستین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی پس از نماز مغرب و عشای امروز با حضور مقامات کشوری و لشکری در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

سرلشگر سلیمانی با بیان اینکه حسین همدانی سرافراز و سربلند از این میادین دنیوی بیرون آمد، اظهارداشت: شهید همدانی از شهادت خود مطلع بود و تمام کارهایی که انجام داده بود این نکته را به خانواده منتقل کرده بود که در حال رفتن است.

وی ادامه داد: بشر از صحنه های دردناک کربلا در بهت و حیرت است و آن حیرت این است که چطور وقتی هنوز رایحه پیامبر استشمام می شد، این حادثه اتفاق افتاد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دلیل اینکه امروز صحنه های گوناگون دفاع مقدس بوجود می آید فرهنگ امام حسین(ع) است و روز بروز تجلی پیدا می کند.

سرلشگر سلیمانی تصریح کرد: امروز انصار الله در یمن و حشد الشبی  هم به امام حسین اقتدا می کنند.

وی تاکید کرد: داعش زمان ما از خوارج زمان امام علی(ع) بدتر هستند و برخورد آنها را با اسرا می بینیم.

فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه شهید همدانی یک لشکر بود، به ۳ کارکرد شهید همدانی اشاره کرد و گفت: شهید همدانی لشکر انصارالحسین(ع) را تاسیس کرد. او مشخصات یک مسجد را در این لشکر پایه گذاشت.

سرلشگر سلیمانی نقش موثر در تمام پیروزی های دوران دفاع مقدس را از دیگر ویژگی های شهید همدانی نام برد و گفت: کار سوم او که مهمتر از دو کار قبلی بود این بود که دفاع مقدس را در ذهن ها، قلب ها و جان ها جا انداخت و عزیز کرد.

وی ادامه داد: هیچ کس بهره برداری از دنیا را منکوب نمی داند. مگر می شود انسان نسبت به فرزند خود عاطفه نداشته باشد. اما انچیزی که مهم است اینکه این عاطفه ها جلوی قلب آدم را نگیرد و شهید همدانی نگذاشت اینطور شود و برگشت به دوران قبل و شد ابو وهب و اسم زیبا و دلنشین مدافعین حرم را تاسیس کرد.

وی با اشاره به تفاوت نظام سوریه با دیگر کشورهای عربی گفت: کشورهای عربی در یک مقطعی به آرمان فلسطین پشت کردند. تمامی این کشورها یا سری یا علنی با رژیم‌صهیونیستی ارتباط برقرار کردند، جزء یک کشور که حاضر شد امنیت و تمامیت ارضی خودش را فدای مسلمانان کند.

سرلشگر سلیمانی با بیان اینکه قراداد کمپ دیوید شمشیر از پشت به مسلمانان بود و شروع خیانت از اینجا بود، تصریح کرد: در زمان کلینتون قرار بود صلح سوریه و رژیم‌صهیونیستی در پاریس تمام شود که حافظ اسد به پاریس رفت، اما صبح حاضر نشد به آن جلسه برود، چون می‌دانست اثر سازش سوریه بر پایداری جبهه مقاومت علیه رژیم‌صهیونیستی چیست و آن را بر هم زد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه ۵ سال از واقعه سوریه می گذرد و با طرح این سوال که چرا دنیا علیه جغرافیای سوریه و نظام این کشور بسیج شده است، تاکید کرد: در زمان بشار اسد ملک عبدالله دست او را گرفت و به لبنان برد و گفت پسرم لبنان مال تو و از او خواست از ایران و حزب الله دست بکشد. در عرف های دیپلماتیک که اسمش را منافع ملی می گذاریم خیلی ها خود را می بازند و اسمش را می گذارند «آورده بزرگ»؛ اما بشار اسد نپذیرفت.

سرلشگر سلیمانی افزود: داعش و گروههای تکفیری برای سوریه تشکیل نشد بلکه برای هجوم به جمهوری اسلامی بود. دفاع ما امروز از اهل سنت بیشتر از شیعه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه اظهار داشت: ولیعهد دوم عربستان که خیلی عجول هست و شاید شاه خود را هم بکشد به روسیه رفت تا درباره سوریه وساطت کند که جلسه‌ای با حضور روس‌ها و فردی از سوریه گذاشتند. ولیعهد عربستان از حال بشار اسد پرسید و این فرد سوری گفت مشکل داعش است و ولیعهد عربستان گفت داعش که خطر ندارد و همه اینها تمام می‌شود، اما مشکل ارتباط شما با ایران است و اگر شما ارتباط نداشته باشید همه چیز تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل دشمنان محوریت سوریه در جبهه مقاومت و ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: در آنجا فقط از سوریه دفاع نمی‌کنیم، بلکه از اسلام و جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنیم. داعش و گروهای تکفیری برای سوریه تأسیس نشدند، اینها برای ایران تشکیل شدند.

سرلشکر سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر ایستادگی‌ها صورت نمی‌گرفت و برخی که این توهم را داشتند که نماز را در مسجد اموی می‌خوانیم و امپراطوری راه می‌اندازیم، موفق می‌شدند و داعش حکومت تشکیل می‌داد خدا می‌داند چه فاجعه‌ای در جهان اسلام رخ می‌داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با افتخار در مقابل این فاجعه ایستاد، گفت: نظام سوریه با کمک ایران امروز توانسته پس از ۵ سال فشار و محاصره را تحمل کند تا دنیا اعتراف کند که این گروه‌ها تروریستی هستند. ما رزمنده نبردیم، بلکه به نظام سوریه کمک کردیم؛ اگر در سوریه جلوی این گروها گرفته نمی‌شد امروز همه این مناطق درگیر داعش بود.

وی افزود: تکفیری‌ها امروز در همه جبهه‌ها یا شکست خوردند یا در حال شکست خوردن هستند. معتقدم مردم سوریه با پشتیبانی از دولت خود شکست‌ناپذیر هستند. امروز اروپا هزینه سنگین امنیتی می‌دهد و دلیلش حمایت از همین گروه‌های تروریستی است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه شهید همدانی تأثیر ارزنده‌ای در پیروزی‌های سوریه داشت، خاطرنشان کرد: باید به درایت و حکمت رهبرمان اطمینان داشته باشیم و قدر آن را بدانیم؛ امروز اگر انقلاب اسلامی دشمنان را متحیر کرده، به دلیل درایت رهبر انقلاب است.انتهای پیام / مهر