مدير عامل شركت گاز استان از اجراي طرح رايگان اصلاح و بهينه سازي موتور خانه ها در 150 موتورخانه گيلان خبر داد.

به گزارش مهر گیلان-روز دوشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۱، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها گفت: در این طرح که توسط شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور در جریان می باشد، بهینه سازی  موتور خانه های مشترکین خانگی، تجاری، اداری و مدارس با هزینه شرکت ملی گاز و به صورت رایگان توسط مجریان ذیصلاح انجام می شود.

وی در رابطه با جزئیات این طرح بیان کرد: طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها شامل سه بخش عایق‌کاری کلیه لوله های آب گرم، مخازن و کویل ها، تنظیم و سرویس مشعل و نصب ضدرسوب الکترونیکی می باشد که تاکنون مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد ریال در این خصوص در گیلان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه از آغاز اجرای این پروژه در استان گیلان تاکنون بهینه سازی لازم بر روی ۱۵۰ موتورخانه اجرایی شده است، اظهار داشت: با بررسی روند مصرف موتورخانه های بهینه شده، انتظار می رود به میزان ۲۵ الی ۳۰ درصد مصرف گاز در دوره مشابه صرفه جویی شود.

جمال نیکویی با بیان اینکه یک درجه کاهش دمای منزل، موجب ۶ درصد صرفه جویی در مصرف گاز خواهد شد، گفت: مصرف کنندگان گاز طبیعی می توانند با مدیریت مصرف گاز خود، استفاده از لباس مناسب در منازل و رعایت دمای آسایش (۱۸-۲۱ درجه) ضمن کاهش هزینه ها، شرکت گاز را درجهت ارائه خدمات هرچه بهتر یاری رسانند.

وی در خاتمه با تاکید بر تعامل و ارتباط هرچه بهتر با مجریان دارای صلاحیت در جهت اجرای شایسته این طرح ملی، بیان کرد: با اجرای این طرح  زمینه رونق اشتغال برای شرکت های پیمانکاری فراهم شده است.

لازم به توضیح است طرح ملی بهینه سازی مصرف سوخت موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و مشترکین گاز طبیعی می توانند با مراجعه به نشانی www.goc.nigc.ir در این طرح ثبت نام کرده و از مزایای آن به صورت رایگان بهره مند شوند.