استاندار ظهر امروز در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت : بسیج سرمایه عظیم اجتماعی برای انقلاب اسلامی است. به گزارش  مهر  گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه با تسلیت ایام اربعین شهادت حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) و یاران باوفایش افزود : حضور زائران بسیاری از کشورهای دنیا و […]

استاندار ظهر امروز در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت : بسیج سرمایه عظیم اجتماعی برای انقلاب اسلامی است.

img_5291به گزارش  مهر  گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه با تسلیت ایام اربعین شهادت حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) و یاران باوفایش افزود : حضور زائران بسیاری از کشورهای دنیا و به خصوص ایرانیان عزیز در راهپیمایی عظیم نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی اثرات مثبت بسیاری در پی داشته است.

وی به اهمیت پیام قیام امام حسین (ع) از ابتدا تا لحظه‌ی شهادت و تأثیرگذاری آن در بین اقشار مختلف اشاره و خاطر نشان کرد : افراد بسیاری با اندیشه‌های فرهنگی به دفاع از مظلومین حرکت‌هایی انجام داده‌اند اما قیام سرو سالار شهیدان پایدار و جاودانه باقی مانده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس باید از افراد خبره و کارشناس بهره‌مند شد افزود : مردم باید احساس کنند که به ارزش‌های دفاع مقدس و مسائل فرهنگی با در نظر گرفتن حقایق و بدون هرگونه بزرگ نمایی پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تکریم از یک شهید به ساخت یک ساختمان و نماد مجلل از وی ختم نمی‌شود وباید اندیشه آنان را گسترش داد  اظهار داشت : به عنوان مثال اندیشه‌ای که شهیدان انصاری و نورانی دنبال می‌کردند با ساخت یک نماد مناسب در جایگاه شهادتشان باید به نسل جدید شناسانده و معرفی شود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه اندیشه‌های والای دفاع مقدس با بهره‌گیری از هنر می‌تواند به جوانان معرفی شود افزود : سریال فاخر  مختار نامه نمونه‌ی بارزی از اثر گذاری مثبت در بیان وقایع عاشورا بوده است.

وی گفت : در جمع‌آوری و تنظیم خاطرات دوران دفاع مقدس و انتقال آن به جوانان و فرهنگ سازی در بین آنان باید دقت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بانوان در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه تأکید و تصریح کرد : در تنظیم شناسنامه فرهنگی استان باید اندیشه‌های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت لحاظ شود.

وی حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا را فرصتی برای تجدید قوای مدیران در خدمت به مردم عنوان و اظهار داشت : سرکشی و رسیدگی به والدین، همسر و فرزندان شهدا از وظایف مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار گیلان به ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج اشاره و خاطر نشان کرد : بسیج یکی از سرمایه‌های عظیم اجتماعی برای انقلاب اسلامی  است که در  مقاطع مختلف کشور ما  از اثرات  آن بهره‌مند شده‌ایم.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در مقاطع مختلف همراه با موفقیت است افزود : دیپلماسی قوی کشورمان نیز با بهره‌گیری از بسیج افراد خبره بوده است.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : بسیجیان باید با تأسی از اندیشه‌های امام راحل (ره) و تبعیت از ولایت گام بردارند.

وی همچنین به ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره و اظهار داشت : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در کنار دیگر نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه در استان گیلان و در دریای صلح و دوستی خزر حضوری مقتدرانه دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت : از این فرصت باید همه‌ی مردم بهره لازم را ببرند و تلاش شود تا پس از بازگشت از این مناطق تأثیرات فرهنگی آن استمرار داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : دانش آموزان و جوانان باید احساس کنند که ارزش‌های دفاع مقدس مربوط به آحاد مختلف جامعه است.

استاندار گیلان گفت : انشاء ا… با اهتمام بیشتر نظام جمهوری اسلامی را از هرگونه خطرهای احتمالی تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب مصون بماند./انتهای پیام