جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات از سری جشنواره های بین المللی آیات به میزبانی استان گیلان برگزار می شود. به گزارش مهر گیلان، فیروز فاضلی در گفت و گویی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن و عترت(ع)، جشنواره […]

جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات از سری جشنواره های بین المللی آیات به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.

به گزارش مهر گیلان، فیروز فاضلی در گفت و گویی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن و عترت(ع)، جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) را تحت عنوان «جشنواره آیات» با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت – گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ی معصومین علیهم السلام – گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن وسیره، شخصیت و معارف اهل البیت علیهم السلام و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره، گفت: داستان های قرآن و عترت (ع)، اقتباس از داستان های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) و دیگر پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین (ع) و دیگر شخصیت های قرآنی، تمثیل های مرتبط با قرآن و عترت (ع) و مضامین و معارف دینی و قرآنی از موضوعات جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات است.

فاضلی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات در سه بخش فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی و بخش ویژه، تصریح کرد: بخش ویژه این جشنواره با محور موضوعی طرح ١۴۵٠ سوره مبارکه حدید برگزار می شود.

وی با بیان اینکه قالب ارائه آثار باید در حوزه سینما (فیلمنامه­های داستانی و مستند) و نمایش (متن نمایشنامه صحنه ای و خیابانی) باشد، افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.ayaategilan.ir مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، آخرین مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه امسال عنوان و اضافه کرد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات، اسفندماه ٩۵ در این استان برگزار می شود./ انتهای پیام