آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت. به گزارش  مهر گیلان  ،‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی پس از تشدید عارضه […]

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش  مهر گیلان  ،‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی پس از تشدید عارضه قلب و انتقال به بیمارستان شهدای تجریش و به رغم تلاش تیم های پزشکی در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت .
مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به علت عارضه و سکته قلبی عصر امروز به بیمارستان منتقل و مراحل احیاء برای او انجام شد اما این اقدامات پزشکی بی نتیجه ماند و به همین علت به دیار باقی شتافت.

وی درباره زمان و نحوه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است و اطلاعات لازم در این خصوص متعاقباً اعلام شود.

*مروری بر زندگینامه آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه انقلاب و اسلام دار فانی را وداع گفت .
آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۱۳ روستای بهرمان از توابع استان کرمان متولد شد . وی در ابتدای دهه چهل شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علیمه قم رفت و با مبارزان برضد حکومت پهلوی همراه شد . یار دیرین امام و انقلاب به دلیل مبارزات خود بر ضد حکومت ستمشاهی چندین بار دستگیر و زندانی شد اما از ارمان های خود بازنگشت و رهبر کبیر انقلاب را تنها نگذاشت . با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیت الله هاشمی رفسنجانی ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رییس مجلس شورای اسلامی شد .


آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس در دوره ای طولانی جانشینی فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت . وی در سال ۱۳۶۸ با رای مردم به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در سال ۱۳۷۲ نیز برای دور دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و تا سال ۱۳۷۶ رئیس قوه مجریه بود .آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶ با حکم رهبر انقلاب اسلامی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که این مسئولیت را تا پایان عمر برعهده داشت. آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه ادوار مجلس خبرگان به عنوان نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه حضور داشت . وی همچنین از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت ./انتهای پیام