سهمیه کمیته امداد گیلان ایجاد چهار هزار و۵۰۰ شغل بوده که از این میزان ، دو هزار و۴۰۰ شغل با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در استان توسط مددجویان اجرا شده است. به گزارش  مهر گیلان ؛ حبیب الله رضادوست معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان در جلسه بررسی اشتغال زایی و رفع موانع […]

سهمیه کمیته امداد گیلان ایجاد چهار هزار و۵۰۰ شغل بوده که از این میزان ، دو هزار و۴۰۰ شغل با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در استان توسط مددجویان اجرا شده است.

به گزارش  مهر گیلان ؛ حبیب الله رضادوست معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان در جلسه بررسی اشتغال زایی و رفع موانع ساخت مسکن مددجویان که در فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد با اشاره به نیازهای متعدد افراد تحت پوشش این نهاد ، اظهار کرد: نیازهای معیشتی، فرهنگی، درمانی، مسکن و اشتغال از جمله نیازهای خانواده های تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد در خصوص توانمندسازی مددجویان، ایجاد اشتغال است، افزود: ارائه خدمات بدون ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندسازی آنها ، این افراد را بیشتر به کمیته امداد وابسته می کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان یکی از سیاست های کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان دارای توانایی کار عنوان کرد و افزود :مسئله  اشتغال جزء مقوله هایی است که کمیته امداد به تنهایی و بدون همکاری سایر نهادها نمی تواند آن را حل کند.

رضادوست با تأکید برضرورت همکاری و تعامل تمام دستگاه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حل مشکل اشتغال جامعه، خاطرنشان کرد: بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی نقش تعیین کننده ای را ایفا می کنند .

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ کمیته امداد باید چهار هزار و ۵۰۰ شغل با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان ایجاد کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات این نهاد در دو بخش بانکی و امدادی بوده بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات ، بانکی است.

رضا دوست با بیان اینکه این میزان  معادل حدود ۴۵ میلیارد تومان از کل اعتبارات را شامل می شود، افزود: خوشبختانه براساس تعاملات خوب بین دستگاهی با تمامی بانک های دولتی و خصوصی در سطح استان این سیاست به خوبی در حال اجرا است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان ادامه داد: تعاملات موجود تاکنون منجر به ایجاد دو هزار و ۴۰۰ شغل با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان در استان شده است .

به گفته این مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات خود را در حوزه مشاغل خانگی تا سقف پنج میلیون تومان، خود اشتغالی تا ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات کارآفرینی تا سقف ۷۵ میلیون تومان پرداخت می کند.

وی با اشاره به اجرای طرح های مطلوب و پایدار در سطح شهرستان شفت، گفت: پایدار بودن طرح های اجرا شده یکی از مواردی است که کمیته امداد به آن توجه ویژه ای داشته و به وسلیه ناظران برآن نظارت می کند.

محمدرضا محسنی فرماندار شفت نیز با تأکید برضرورت تشکیل کمیته تخصصی اشتغال زایی در شهرستان شفت با محوریت ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز فنی و حرفه ای، گفت: معرفی به بانک برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی درآینده در شهرستان شفت از طریق این کمیته انجام می شود.

وی اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت در خصوص ساماندهی امور جوانان جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه ها است و امروز ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های دولت، جوانان و خانواده ها است که خوشبختانه طی سه سال اخیر گام های موثری در خصوص کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور برداشته شده است.

فرماندار شفت با اشاره به نرخ بیکاری ۱۵ درصدی در استان گیلان، گفت: اقدامات انجام شده توسط مسئولان استانی توانسته این نرخ بیکاری را به ۹ درصد کاهش دهد .

وی با بیان اینکه هرساله شاهد خروج تعداد زیادی تحصیلکرده از سطح دانشگاه های کشور و ورود به بازارکار هستیم، خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد اشتغال جوانان برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت گیرد ، در سطح شهرستان شفت ظرفیت و پتانسیل خوبی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد و صندوق کارآفرین امید وجود دارد که متاسفانه نبود یک برنامه مدون در این خصوص سبب شده که شاهد خروجی مطلوبی در این زمینه نباشیم.

محسنی به نبود نگاه کارشناسانه در حوزه اشتغال زایی در سطح شهرستان در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: اجرای طرح روستای فاقد بیکار در راستای تحقق سیاست های دولت، تأکید استاندار گیلان، تحقق اقتصاد مقاومتی ، استفاده از ظرفیت و پتانسیل های داخلی روستاها و شهرستان است.

فرماندار شفت بابیان اینکه ۲۸ درصد مردم این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند خاطرنشان کرد : وجود نگاه کارشناسانه، استفاده صحیح از پتانسیل و ظرفیت های موجود، برگزاری دوره های آموزشی کسب مهارت برای جوانان زمینه ایجاد اشتغال زایی پایدار در سطح شهرستان را فراهم می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی به منظور محرومیت زدایی بود ، اظهار کرد: اقدامات خوب و موثر کمیته امداد در زمینه پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان تحت پوشش در راستای اجرای سیاست کاهش تعداد مددجویان و توانمندسازی آنها انجام می شود که آمار افراد تحت پوشش شهرستان شفت در کمیته امداد به ۲۸ درصد کاهش یافته است.

فرماندار شفت ضمن درخواست از تمامی بانک های شهرستان در خصوص ارائه آخرین آمار پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان به فرمانداری شهرستان، خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان در زمینه اشتغال زایی در سطح شهرستان اهتمام و نگاه ویژه ای داشته باشند.

شایسته ذکر است هم اکنون  ۹ هزار و ۹۳۹ نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان شفت قرار دارند./ انتهای پیام