مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در گردهمایی دهیاران و مسئولین فنی دهیاری های استان گفت: دهیاری ها در تحقق مشارکت عمومی و مدیریت محلی درجهت نیل به توسعه پایدار روستایی نقش تأثیرگذار دارند. به گزارش  مهرگیلان؛ سید مازیار سیدنژاد در گردهمایی دهیاران و مسئولین فنی دهیاری های استان که در سالن غدیر استانداری […]

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در گردهمایی دهیاران و مسئولین فنی دهیاری های استان گفت: دهیاری ها در تحقق مشارکت عمومی و مدیریت محلی درجهت نیل به توسعه پایدار روستایی نقش تأثیرگذار دارند.

به گزارش  مهرگیلان؛ سید مازیار سیدنژاد در گردهمایی دهیاران و مسئولین فنی دهیاری های استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، افزود : در راستای اجرای بند «و» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۵، ۱۴۰ پروژه عمرانی به مبلغ پنجاه و سه میلیارد ریال در روستاهای گیلان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها با هماهنگی فرمانداری ها در مناطق مختلف در حال اجراست خاطرنشان کرد: این پروژه های عمرانی در زمینه احداث و تجهیز بوستان های روستایی، توسعه زیرساخت های گردشگری، احداث و تجهیز پایگاه های آتش نشانی، احداث پل، هدایت آب های سطحی و بهسازی معابر و بازارچه های روستایی است که سال آینده شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بر ضرورت قرار گرفتن سایر ابعاد و مولفه ها بویژه موضوع اقتصاد در توسعه ی روستایی تأکید و تصریح کرد: نگاه دولت یازدهم در توسعه روستاها فقط عمرانی نیست و در سال های اخیر موضوعاتی همچون اشتغال زایی و توانمندسازی روستائیان از سوی برنامه ریزان و تصمیم سازان مورد توجه قرار گرفته است.

وی به تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر وامید  با هدف مشارکت حداکثری جامعه روستایی در فعالیت های اقتصادی و ارتقای سطح درآمد روستاییان اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه هایی بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بانک ها و موسسات عامل به امضاء رسیده است.

سیدنژاد افزود: این تفاهم نامه ها شامل اعطای تسهیلات کم بهره با شرایط مناسب برای طرح های تولیدی و اشتغالزا در روستاها در زمینه های گردشگری، شیلات، صنایع تبدیلی و تولیدی است که تنوع بخشی به اقتصاد روستایی و اشتغالزایی در روستاها از اهداف اصلی آن به شمار می رود و در آینده ای نزدیک نتایج مثبت این اقدامات دولت در حوزه توسعه روستایی بیشتر مشاهده می شود.

وی به تاکیدات استاندار گیلان در زمینه تحقق طرح های اشتغال زا و توسعه اشتغال های پایدار در روستاهای استان در جهت اجرایی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص بیش از صد طرح اشتغالزایی در روستاهای استان از طریق دفتر امور روستایی استانداری به بانک عامل معرفی شدند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: تاکنون ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از  طریق بانک سینا به ۱۲ طرح اشتغالزایی روستایی در گیلان اختصاص پیدا کرده است./انتهای پیام