معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از آمادگی کامل دستگاه های اجرایی برای مقابله با حوادث و مشکلات احتمالی ناشی از استقرار سامانه ناپایدار جوی و بارش برف طی دو روز پیش رو خبر داد. به گزارش مهر گیلان ،حجت شعبانپور روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به پیش بینی […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از آمادگی کامل دستگاه های اجرایی برای مقابله با حوادث و مشکلات احتمالی ناشی از استقرار سامانه ناپایدار جوی و بارش برف طی دو روز پیش رو خبر داد.

به گزارش مهر گیلان ،حجت شعبانپور روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود جبهه هوای سرد و بارش زا به استان افزود: بر اساس پیش بینی ها، در ارتفاعات بارش برف و در جلگه شاهد بارش باران خواهیم بود.
وی اضافه کرد: همچنین تا روز سه شنبه هفته جاری، بارندگی و یخ زدگی جاده ها را نیز خواهیم داشت.
شعبانپور خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی هواشناسی، بارش سنگین برف در استان را در جلگه نداریم اما در ارتفاعات بارش برف سنگین است .

وی  خاطرنشان کرد: باز گشایی راههای اصلی و فرعی و روستایی مهمترین مقوله است که باید بدان توجه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه تمامی دستگاه ها برای مقابله با هرگونه مشکل احتمالی اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله در بخش تامین ارزاق عمومی و سوخت، آماده هستند و تمهیدات لازم در این بخش اندیشیده شده است.
وی همچنین از آغاز به فعالیت مدیریت آب کشاورزی خبر داد و گفت: مدیرکل بحران بایستی با فرمانداران و بخشداران استان، جلسات مربوط به آب کشاورزی را برگزار کند و برنامه ریزی های لازم در این بخش انجام شود.
وی ادامه داد: اگر از امروز به فکر مدیریت آب کشاورزی در تابستان نباشیم، در آن فصل با مشکل مواجه می شویم از این رو در کنار جلسات هماهنگی و تمهیدات برای مدیریت برف، بحث خشکسالی را نیز به پیش می بریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان همچنین، با ابراز تاسف و تاثر از وقوع حادثه غمبار پلاسکو، با بیان اینکه این موضوع برای ما یک تلنگر است، گفت: باید در ساخت و سازها بویژه در بافت های فرسوده، پیش بینی های لازم انجام شود تا شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری نباشیم.
اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان طی امروز را ابری و مه آلود، بارندگی، اواخر وقت کاهش موقتی ابر، در ارتفاعات بارش باران و برف و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان را ابری و مه آلود، بعضی ساعت ها وزش باد (گاهی شدید) و بارندگی، در ارتفاعات ، دامنه ها و مناطق مستعد بارش برف را پیش بینی کرده است./ انتهای پیام