معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان گفت: تصور اینکه قراردادن گوشت‌مرغ و تخم‌مرغ آلوده در یخچال ویروس آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان را از بین می‌برد به طور کامل اشتباه است و این ویروس تنها در دمای بالا از بین می‌رود. به گزارش مهر گیلان ،  محمدرضا نقی‌پور صبح امروز در برنامه تلویزیونی شبکه‌باران با اشاره به اینکه […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان گفت: تصور اینکه قراردادن گوشت‌مرغ و تخم‌مرغ آلوده در یخچال ویروس آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان را از بین می‌برد به طور کامل اشتباه است و این ویروس تنها در دمای بالا از بین می‌رود.

به گزارش مهر گیلان ،  محمدرضا نقی‌پور صبح امروز در برنامه تلویزیونی شبکه‌باران با اشاره به اینکه تلاش گسترده از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی و دام‌پزشکی استان در راستای کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در گیلان انجام شده است اظهار داشت: کنترل این بیماری و جلوگیری از انتقال آن به شیوه انسانی به طور جدی در گیلان پیگیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افراد باید از هرگونه تماس با پرندگان آلوده و حتی پرندگان موجود در حیات وحش خودداری کنند افزود: تماس مستقیم وغیرمستقیم با پرندگان آلوده می‌تواند موجب انتقال ویروس آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان به انسان شود.

نقی پور با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ‌گونه مورد انتقال ویروس مذکور به شیوه انسانی در استان دیده نشده است خاطرنشان کرد: اگر فرد به این ویروس مبتلا شود علایم ابتلا به این بیماری همان انفلوآنزای انسانی به طور پیشرفته و تشدید یافته و میزان مرگ و میر آنفلوآنزای فوق پرندگان بیشتر از آنفلوآنزای انسانی است.

وی اقدامات حفاظتی در پیشگیری از بیماری مذکور را گام موثر در جلوگیری از انتقال این بیماری به انسان نام برد و گفت: روستاییان استان به واسطه پرورش طیور بومی باید اقدامات حفاظتی در خصوص مقابله با این بیماری را افزایش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان تصریح کرد: تصور اینکه قراردادن گوشت‌مرغ و تخم مرغ آلوده در یخچال این ویروس را از بین می‌برد به طور کامل اشتباه است و این ویروس تنها در دمای بالا از بین می‌رود اما باید به طور جدی از مصرف فرآورده‌های مرغی آلوده از ویروس مذکور جلوگیری کرد.

انتهای پیام/تسنیم