وزیر‌ سابق‌ ارشاد گفت: نظام جمهوری‌اسلامی ثمره خون‌شهدا است و نباید اجازه دهیم مردم از انقلاب‌اسلامی ناامید شوند. به گزارش مهر گیلان ،  علی جنتی عصر امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: ایام شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت عرض می‌کنم و توفیقی بود که باردیگر به استان‌گیلان بیایم. وی ضمن […]

وزیر‌ سابق‌ ارشاد گفت: نظام جمهوری‌اسلامی ثمره خون‌شهدا است و نباید اجازه دهیم مردم از انقلاب‌اسلامی ناامید شوند.

به گزارش مهر گیلان ،  علی جنتی عصر امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: ایام شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت عرض می‌کنم و توفیقی بود که باردیگر به استان‌گیلان بیایم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: ایشان یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر تاریخ معاصر ایران است و درگذشت ایشان ضایعه‌بزرگی برای ملت‌ایران بود.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی شاگرد امام و آیت‌الله بروجردی بود افزود: ایشان یک مجتهد اسلام‌شناس و عارف به زمان خودش بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به‌فکر این‌بود که حوزه‌علمیه پاسخگوی نیاز زمان خودش باشد عنوان‌کرد: ایشان کتاب‌های زیادی تالیف کردند و شخصیتی اسلام‌شناس، آگاه به زمان بود.

وزیرسابق ارشاد با بیان اینکه هاشمی‌رفسنجانی به فعالا‌ن‌سیاسی خارج از کشور کمک می‌کرد گفت: او یک سیاستمدار روشن و دولتمردی توانا برای اداره کشور بود و بعد از پیروزی انقلاب از سوی امام(ره) به عنوان عضو شورای‌انقلاب انتخاب شد‌.

وی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را یک شخصیت فراگیر عنوان‌کرد و گفت: او پدر همه جریانات‌سیاسی بود و دارای سعه‌صدر بود و ایده زیادی برای توسعه‌کشور داشت.

وزیرسابق ارشاد با بیان اینکه آیت‌الله رفسنجانی مدیریت دوران جنگ را برعهده داشت تصریح‌کرد: این جنگ با پیروزی به‌پایان رسید و مرهون مدیریت هاشمی‌رفسنجانی بود.

وزیر سابق ارشاد هاشمی‌رفسنجانی را فردی مدبر، با برنامه برای توسعه‌کشور دانست و بیان‌کرد: ایشان فکر‌ روشنی داشت و سعی‌ کرد پس از جنگ از همه منابع برای بازسازی‌کشوراستفاده کند.

جنتی با بیان اینکه دولت‌هاشمی دولت‌سازندگی نامگذاری شده‌است، گفت: بسیاری از اقدمات در زمان دولت ایشان انجام شد و مترو تهران در زمان ایشان راه‌اندازی شد.

وی تاسیس دانشگاه‌ آزاد‌اسلامی را یکی‌دیگر از اقدامات مهم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عنوان‌کرد و گفت: امروز این نهالی که آقای‌هاشمی کاشته بود به عنوان یک درخت به‌بار نشسته است و بسیاری از طرح‌هایی که امروز در کشور موفق بوده از دوران هاشمی شروع شده است.

وزیرسابق‌ارشاد بیان‌کرد: مبحث انرژی هسته‌ای از زمان آقای هاشمی شروع شد و شاید اگر اصرار ایشان نبود انرژی هسته‌ای به این جایگاه نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه آقای‌رفسنجانی بسیاری از مشکلات کشور را رفع می‌کرد، مطرح‌کرد: ایشان سعی می‌کرد با کشورهای‌منطقه ارتباط‌ منطقی برقرار کند و منطق‌اعتدال را ایشان مطرح‌کرد.

وزیرسابق‌ارشاد با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی تنها رضای‌خدا را درنظر داشت بیان‌کرد: آنچه به صلاح کشور بود بیان می‌کرد حتی اگر به ضرر خودش تمام می‌شد.

جنتی هاشمی رفسنجانی را یک شخصیت عملگرا عنوان‌کرد و گفت: ایشان مطالب را صریح بیان می‌کرد و به واقعیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشت.

وی هاشمی رفسنجانی را مدیر حل ‌بحران‌های کشور دانست و خاطرنشان‌کرد: هر موقع بحران بود ایشان وارد میدان می‌شد و در دوران جنگ مردم را بسیج می‌کرد.

جنتی نظام جمهوری‌اسلامی را ثمره خون‌شهدا عنوان‌کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مردم از انقلاب‌اسلامی ناامید شوند.

انتهای پیام/تسنیم / گیلان