مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از همه دوستداران حیات وحش و خیرین خواست تا به منظور تامین علوفه و غذای مورد نیاز وحوش در مناطق صعب العبور و برف خیز استان، این اداره کل را یاری کنند. . به گزارش مهر گیلان ،با توجه به بارش سنگین برف در ارتفاعات استان ، ارتفاع برف […]

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از همه دوستداران حیات وحش و خیرین خواست تا به منظور تامین علوفه و غذای مورد نیاز وحوش در مناطق صعب العبور و برف خیز استان، این اداره کل را یاری کنند. .
به گزارش مهر گیلان ،با توجه به بارش سنگین برف در ارتفاعات استان ، ارتفاع برف در بعضی از مناطق کوهستانی و جنگلی به بیش از ۴ متر رسیده است . قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این مطلب گفت بدلیل سرما و یخبندان شدید در این مناطق عملا وحوش، کانال های دسترسی به غذا و علوفه را از دست داده اند و بیم آن می رود تا تعداد زیادی از آنها بر اثر گرسنگی تلف شوند . لذا اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به منظور رفع این معضل تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته و از همه دوستداران طبیعت و حیات وحش نیز درخواست می گردد با توجه به وسعت عملیات ، در صورت تمایل ، این اداره کل را در تامین علوفه و مواد غذایی یاری رسانند تا بخشی از مواد مورد نیاز تغذیه این مخلوقات با ارزش خداوند به سرعت تهیه شود و از طریق ارگانهای امداد رسان و به کمک بالگرد اقدام به آذوقه رسانی در مناطق جنگلی و کوهستانی بالا دست شود .
محمدپور افزود در حال حاضر دسترسی به اکثر مناطق کوهستانی با توجه به برف سنگین روزهای گذشته به کندی و دشواری میسر می شود و کمبود غذا باعث شده تعداد زیادی از پستانداران وحشی در جستجوی غذا به مناطق مسکونی حاشیه جنگل نزدیک شوند که بالطبع خطراتی از نوع مواجهه انسان و وحوشی همچون پلنگ و خرس دور از ذهن نیست و این میتواند برای حیوانات و انسان خطرناک باشد.
محمدپور بار دیگر از همه علاقمندان حیات وحش خواست تا همچون گذشته در کنار محیط بانان محیط زیست قرار گیرند و از طریق اعلام آمادگی به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها مارا در این کار یاری کنند ./ انتهای پیام