دادستان کل کشور گفت : اساس نظام جمهوری اسلامی بر دو اصل اسلام و معارف آسمانی قران و اهل بیت (ع) و مردمسالاری ، تحت عبارت مردم سالاری دینی استوار است . به گزارش مهر گیلان ،حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم قرعه کشی برنامه های رادیوتلویزیونی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور […]

دادستان کل کشور گفت : اساس نظام جمهوری اسلامی بر دو اصل اسلام و معارف آسمانی قران و اهل بیت (ع) و مردمسالاری ، تحت عبارت مردم سالاری دینی استوار است .

به گزارش مهر گیلان ،حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم قرعه کشی برنامه های رادیوتلویزیونی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور رئیس رسانه ملی و نمایندگان کاندیداها افزود : اساس و پایه دین مجموعه ای از فضایل و اخلاق اسلامی و نیز مردم است ، اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در این است که مردم می خواهند عالی ترین مدیراجرایی کشور را برای مدت چهار سال برگزینند ، مسئولین اجرایی انتخابات ریاست جمهوری وظیفه دارند در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه زمینه سالم و پرنشاط این گزینش و این انتخابات را فراهم کنند .
دادستان کل کشور با بیان اینکه مدتها است که مسئولان اجرایی در جهت فراهم کردن زمینه انتخابات پرافتخار تلاش می کنند گفت : امشب برنامه رسمی قرعه کشی برای استفاده از رسانه ای ملی یعنی صدا وسیما در این مکان برگزار می شود ، طبعا قانونگذار محترم که چنین قانونی را وضع کرد به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اجازه داد که از این امکانات دولتی استفاده کنند ، معنای آن این است که اولا از هزینه کردن پول های گزاف برای معرفی کردن خود به مردم پرهیز شود چرا که معناندارد صدها میلیارد تومان برای اینکه یک نامزد خود را به مردم معرفی کند هزینه کند.
وی افزود : این کمیسیونی که مسئولیت قانونی برعهده دارد که برای استفاده از رادیو تلویزیون و مطبوعات را برای نامزدهای به صورت یکسان فراهم کند ضوابط را معین کرده است امیدواریم که نامزدهای محترم ،نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و کاندادیداهای محترم ستادهای انتخاباتی و همه کسانی که دل در ارتقاء کشور و عزت و شرف ملی دارند تمام توان و تلاش را به کار گیرند تا یک انتخابات سالم و پرنشاط را برای مردم فراهم کنند .
دادستان کل کشور گفت : کاندیداهای محترم از این فرصت ارزشمند حداکثر استفاده لازم را ببرند و در برنامه های متنوع و گوناگون و متعدد با یک نظر باز شرکت کنند .
وی افزود : برای مسئولان چنین زمینه ای فراهم شده که بتوانند نظرات و برنامه های خود و ریل گذاری که برای مدیریت ۴ ساله کشور بنظرشان صحیح و تکامل بخش است به مردم معرفی کنند .
دادستان کل کشور گفت : از کاندیداهای ریاست جمهوری که از شخصیت های فرهیخته و ارزشمندی هستند انتظار داریم در برنامه های مختلف و متنوع اعم از صحبت مستقیم با مردم ، مناظره ، حضور در مجامع و پاسخ به سئوالات تمام نکاتی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری ، قانونگذار و آحاد ملت است رعایت کنند .
وی افزود : رعایت “مر” قانون و رعایت اصول اخلاق اسلامی در انتخابات که انتظار این است ، ستادهای نامزدها به گونه ای عمل کنند که تخلفی از آنها گزارش نشود .
دادستان کل کشور گفت : قانونگذار برای رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی ، ستادهایی به ریاست دادستان کل کشور در تهران و سراسر کشور پیش بینی کرده است که بر امور نظارت دارد و انتظار داریم گزارش تخلف نداشته باشیم و با حضور حداکثری مردم انتخابات باشکوه ، بانشاط ، دشمن شکن و دشمن کورکن داشته باشیم .
گفتنی است : طبق برنامه یکهزار و ۱۱۰ دقیقه زمان برای تبلیغات کاندیداها شامل ۵۵۵ دقیقه برنامه رادیویی ۵۵۵ دقیقه برنامه تلویزیونی به اضافه مناظره های تلویزیونی ، در مجموع یکهزارو ۴۷۰ دقیقه زمان برای تبلیغات در اختیار هریک از نامزدها قرار خواهد گرفت./انتهای پیام