وزیر کشور گفت: شایعات، گمانه زنی ها و حتی آمارهایی که از طریق برخی محافل و رسانه ها منتشر می شود ،نادرست است. یه  گزارش مهرگیلان ، عبدالرضا رحمانی فضلی در ارتباط زنده با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه مرجع اعلام نتایج انتخابات ، وزارت کشور است افزود: از مردم می خواهیم […]

وزیر کشور گفت: شایعات، گمانه زنی ها و حتی آمارهایی که از طریق برخی محافل و رسانه ها منتشر می شود ،نادرست است.

یه  گزارش مهرگیلان ، عبدالرضا رحمانی فضلی در ارتباط زنده با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه مرجع اعلام نتایج انتخابات ، وزارت کشور است افزود: از مردم می خواهیم که به این اخبار و شایعات توجه نکنند و ستاد امنیت انتخابات کشور این محافل و رسانه ها را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه مردم ایران، امروز حماسه جدیدی خلق کردند گفت: مردم کشورمان امروز با حضور در پای صندوق های رای حماسه جدیدی خلق کرده اند و با حضور پرشورشان در عرصه انتخابات یک بار دیگر ثابت کردند پای ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی با قدرت ایستاده اند.
وزیر کشور افزود: از صبح تلاش کردیم تمام امکانات و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات را فراهم کنیم اما حضور مردم آنقدر پرشور بود که ما در برخی اوقات بویژه در کلان شهر ها شرمنده صبر مردم شدیم.
رحمانی فضلی از مردم خواست با توجه به اینکه انتخابات تا ساعت ۲۴ امروز تمدید می شود با مراجعه به شعب اخذ رای در بخش هایی از شهر که از تراکم و صف های کمتری برخوردارند رای خود را به صندوق ها بیندازند.
وی گفت: به استانداران و فرمانداران سراسر کشور دستور دادیم بحث تعرفه ها را بررسی کنند خوشبختانه در هیچ شعبه ای کسری تعرفه نداشته ایم و در برخی از شعبه ها که با کمبود مواجه بودیم این تعرفه ها تامین شد.
وزیر کشور افزود: هم اکنون بیشترین ترافیک و صف های طولانی شامل شهرهای تهران ، اصفهان ، تبریز و مشهد می شود با این همه ، شعبی وجود دارند که خلوت هستند و توصیه می شود مردم با مراجعه به این شعب رای خود را در صندو ق ها بیندازند تا حقی از کسی ضایع نشود.
رحمانی فضلی درباره شمارش رسمی آراء نیز گفت: بعد از ساعت ۲۴ دستور شمارش به همه استان های کشور صادر می شود و هیئت های اجرایی و نظارت شمارش آرا را شروع می کنند.
وی افزود : برخی افراد اعلام کردند برخی شکایات را به ستادها اعلام کنند که این کار غیرقانونی است. ناظر فقط شورای نگهبان است و باید شکایت‌ها را به شورای نگهبان بدهند که ۳ روز فرصت برای این کار دارند و یقینا نباید خلاف قانون عمل کنند./انتهای پیام