عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدارس دولتی در دریافت وجه از دانش‌آموزان دچار دوگانگی شده‌اند و با اینکه دریافت پول از دانش‌آموزان تخلف است، مدیران مدارس به‌دلیل عدم پرداخت سرانه و شهریه آموزش و پرورش جهت اداره مدرسه به کمک مالی نیاز دارند. به گزارش مهر گیلان ،جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به دریافت […]

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدارس دولتی در دریافت وجه از دانش‌آموزان دچار دوگانگی شده‌اند و با اینکه دریافت پول از دانش‌آموزان تخلف است، مدیران مدارس به‌دلیل عدم پرداخت سرانه و شهریه آموزش و پرورش جهت اداره مدرسه به کمک مالی نیاز دارند.

به گزارش مهر گیلان ،جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به دریافت وجه مدارس دولتی از اولیاء دانش آموزان اظهار داشت: بر مبنای قانون این کار تخلف است و مدارس دولتی حق دریافت هیچ‌گونه شهریه‌ای از دانش‌آموزان را ندارند.

وی با بیان اینکه مدارس دولتی در دریافت وجه از دانش آموزان دچار دوگانگی شده‌اند گفت: با وجود اینکه دریافت پول از دانش آموزان تخلف است ولی مدیران مدارس به‌دلیل عدم پرداخت سرانه و شهریه آموزش و پرورش جهت اداره مدرسه نیاز به کمک مالی دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آموزش و پرورش با مدارسی مانند مدارس هیئت امنایی نیز دچار چندگانگی شده است زیرا این مدارس به‌عناوین مختلف از دانش آموزان پول دریافت می‌کنند که با پیگیری‌های لازم درصدد جلوگیری از این تخلفات هستیم.

وی درباره میزان دریافت شهریه مدارس غیردولتی بیان داشت: بر اساس قانونی که در ارتباط با مدارس غیردولتی تنظیم، تصویب و به دولت ابلاغ شده است شورای تعیین سرانه در هر استان و شهرستانی با توجه به نوع فضای آموزشی و امکانات، از دانش آموزان شهریه دریافت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای تعیین سرانه در شهرستان‌ها علاوه بر اینکه میزان شهریه دریافتی را براساس تنوع و امکانات مدارس غیردولتی تعیین می‌کنند برمبنای قانون، سقف دریافتی‌ها بر اساس سیاست‌های آموزش و پرورش تعیین می‌شود./  انتهای پیام / تسنیم