معاون رئیس جمهور گفت: براساس گزارشات هفت ماهه، ۷۸ درصد اعتبارت پروژه راه آهن رشت – قزوین پرداخت شده است. به گزارش مهرگیلان، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از مراحل احداث پروژه راه آهن رشت – قزوین با اشاره به اینکه پنج طرح ریلی جزو طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند  که نخستین آن، خط […]

 معاون رئیس جمهور گفت: براساس گزارشات هفت ماهه، ۷۸ درصد اعتبارت پروژه راه آهن رشت – قزوین پرداخت شده است.

به گزارش مهرگیلان، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از مراحل احداث پروژه راه آهن رشت – قزوین با اشاره به اینکه پنج طرح ریلی جزو طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند  که نخستین آن، خط ریلی همدان بود که افتتاح شد، اظهار کرد: خط ریلی کرمانشاه پروژه بعدی است، که سالروز میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح و خط ریلی بعدی نیز از مراغه به ارومیه می رود.

وی خط ریلی قزوین – آستارا را  فراتر از اتصال چند استان و حتی شبکه سراسری  دانست و افزود : با اجرای این پروژه، پروژه کریدور شمال – جنوب کشورهای همسایه متصل می شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه قطعه قزوین به رشت با توجه به تلاش دست اندرکاران جزو برنامه های امسال قرار گرفته و بایدآماده شود، گفت: با توجه به بنادر کاسپین منطقه آزاد و سازمان بنادر و دریانوردی، این خط ریلی همزمان به سمت بندرانزلی نیز پیش رفته که این ظرفیت بزرگی است که می توانیم محموله های جمهوری آذربایجان و روسیه را از این مسیر به آنها برسانیم.

وی  یادآور شد: در توافقات قبلی بحث بر این بوده که کالایی که از هند و از طریق چابهار وارد کشور می شود را از این مسیر به آستارا و در نهایت جمهوری آذربایجان رسانده تا آنها نیز بتوانند این کالا ها را به روسیه منتقل کنند.

صدور مجوز پرداخت اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی پروژه راه آهن رشت- قزوین

نوبخت بازدید امروز  را بررسی مشکلات فنی و پیگیری ها برای رفع آنها عنوان و تصریح کرد: امیدواریم  براساس برنامه ریزی ها و آنچه که جزو تعهدات سال جاری است، این قطعه تکمیل و به انجام رسیده و استمرار آن به انزلی و آستارا دنبال شود.

وی به برگزاری اجلاس سه جانیه تهران با حضور روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در ۱۰آبان ماه جاری و توافقات صورت گرفته میان روسای جمهور این سه کشور جهت تسهیل در اجرای کریدور شمال و جنوب اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های فنی پیمانکاران داخلی استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: تکمیل راه آهن گیلان و برقراری خط ریلی رشت – انزلی – آستارا، دستور و تاکید رئیس جمهوری برای شکل گیری کریدور شمال – جنوب را محقق می کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه هم موظف شده نیازهای اعتباری را تامین کند.

نوبخت با اشاره به پرداخت حدود ۷۸ درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه راه آهن رشت – قزوین بر اساس گزارش هفت ماهه سال جاری، گفت: از نظر مالی برای این پروژه هیچ مشکلی نداریم و آخرین تخصیصی که ۹۰ میلیارد تومانی بود، صادر شد و باید به این خط ریلی با توجه به آثاری که در راستای توسعه ایران و همچنین برای منطقه و کشورهای همسایه و آثار مثبت آن از لحاظ سیاست بین الملل در تقویت روابط با کشورهای همسایه، توجه شود./ انتهای پیام