نشست عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با مجید فرمد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با هدف تبیین مسائل و مشکلات شرکت و شبکه برق استان گیلان و همچنین ارائه گزارش عملکرد برق گیلان طی دو سال اخیر در سالن کنفرانس شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان […]


نشست عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با مجید فرمد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با هدف تبیین مسائل و مشکلات شرکت و شبکه برق استان گیلان و همچنین ارائه گزارش عملکرد برق گیلان طی دو سال اخیر در سالن کنفرانس شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان برگزار شد.
«عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در این نشست به طرح ها و پروژه های قطعی شرکت اشاره کرد و گفت: طرح ها و پروژه های قطعی شرکت، پروژه های پست شهرک صنعتی سپیدرود، سلیمانداراب، توحید گلسار و صومعه سرا است که اگر همین روند فعلی تامین نقدینگی ادامه داشته باشد تا پایان امسال و حداکثر تا قبل از پیک بار سال آتی به مدار خواهند آمد و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص مولدهای مقیاس کوچک گفت:
با توجه به اینکه در استان گیلان برای اجرای خطوط جدید دچار مشکلات فراوانی هستیم بحث بکارگیری از مولدهای مقیاس کوچک را مد نظر قرار داده ایم.در این بخش در سال جاری ما شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه نیروگاه مقیاس کوچک بیمارستان بین المللی قائم(عج) با ظرفیت ۱مگاوات و با قابلیت تولید همزمان گرما، سرما و برق(cchp) بودیم. همچنین در این زمینه حدود ۱۲۵ مگاوات قرارداد منعقد کرده ایم و حدود ۴۵۰ مگاوات نیز در حال مذاکره هستیم.
مهندس بلبل آبادی در خصوص انتظارات شرکت گفت:
ابلاغ طرح جامع شبکه انتقال و فوق توزیع تحت پوشش شرکت برق منطقه ای گیلان، اصلاح لیست پروژه های اعلام شده به بانک توسعه زیر ساخت آسیا و صدور مجوز فاینانس های بین المللی از جمله انتظارات شرکت برق منطقه ای گیلان می باشد.
در این نشست «مجید فرمد» معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر بیان داشت:
مبحث نیروگاه های برق آبی کوچک با توجه به پتانسیل هایی که در استان گیلان وجود دارد می تواند مورد توجه قرا بگیرد. نیروگاه های برق آبی کوچک ملاحظات زیست محیطی خیلی خاصی هم ندارند و می توان در این بخش عملکرد خوبی داشت تا با احداث آن بتوانیم به شبکه برق استان کمک کنیم. همچنین در بخش نیروگاه های زباله سوز نیز می توانیم ورود کنیم و این بخش را فعال کنیم. با کمک منابع و اعتبارات شهرداریها و منابع عمومی کشور می توان کسری منابع برای احداث این نیروگاه ها را جبران کرد. این موضوع نیاز به مدیریت دارد و در این خصوص باید از کمک ها و پتانسیل مقامات استانی استفاده کرد.
دکتر فرمد در خصوص کنترل مصرف بیش از حد برق گفت:
موضوع استفاده بهینه از انرژی برق بسیار مهم و ضروری است . باید با تمام امکانات مصرف وسایل سرمایشی را در فصل تابستان کنترل کنیم. اگر چه استفاده از کولر های گازی در این منطقه امری منطقی و ضروری است اما باید در انتخاب کولر دقت کنیم، از کولرها بهره برداری درست داشته باشیم، به موضوع تعمیر و نگهداری آن توجه ویژه داشته باشیم و در نصب آن معیارهای اصولی را مد نظر قرار دهیم. به عبارتی موضوع مدیریت مصرف را به خوبی برای مشترکین محترم تبیین کنیم. در زمینه کنتورهای سه تعرفه که می تواند کمک شایانی به موضوع مدیریت مصرف کند نیز باید مطابق ساعات پیک، این کنتورها تنظیم شوند و در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مشترکین به این زمانها توجه داشته باشند تا با مدیریت مصرف خود از درآمد مالی آن نیز بهره ببرند.
گفتنی است که در پایان نشست، دکتر فرمد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر از تعدادی از پروژه های شرکت برق منطقه ای گیلان بازدید کردند.