عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عصر پنج شنبه ۱۲ بهمن در مراسم افتتاح پروژه های صنعتی در رشت با گرامیداشت دهه فجر گفت؛ در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و امروز با توجه به تغییرات و چالش‌های اطلاع رسانی همه دولتمردان و همه حاکمیت باید شفافیت […]

 عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عصر پنج شنبه ۱۲ بهمن در مراسم افتتاح پروژه های صنعتی در رشت با گرامیداشت دهه فجر گفت؛ در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و امروز با توجه به تغییرات و چالش‌های اطلاع رسانی همه دولتمردان و همه حاکمیت باید شفافیت لازم را داشته باشند.

 به گزارش مهر گیلان ،عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عصر پنج شنبه ۱۲ بهمن در مراسم افتتاح پروژه های صنعتی در رشت با گرامیداشت دهه فجر گفت؛ در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و امروز با توجه به تغییرات و چالش‌های اطلاع رسانی همه دولتمردان و همه حاکمیت باید شفافیت لازم را داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری ضمن شمردن محسنات سیستم نوین اطلاع رسانی گفت: عدم توانایی مدیران در سیستم اطلاع رسانی نوین قابل کتمان نیست.

او دهه فجر را فرصتی برای اعلام موفقیت ها و نارسایی های دولت دانست و افزود: یکی از وظایف اصلی دولت این است که جو ناامیدی را از دل مردم بیرون بیاورد.

او با تاکید بر نقش سرمایه گذاری در رونق اقتصادی کشور گفت: نباید گیلان را فقط استانی کشاورزی دانست همچنین تاکنون به دلیل سیاستهای غلط نتوانستیم در تولید کار و اشتعال، ارزش افزوده و….موفق شویم .

کلانتری با تاکید بر اینکه استانهای گیلان و مازندران از ظرفیتهای بسیار بالایی برخوردار هستند، گفت:اما این دو استان به دلیل عدم توجه به اصول توسعه پایدار، عقب مانده اند.

برای دست یافتن به توسعه پایدار نباید حقوق نسل های بعد را پایمال کرد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در توسعه پایدار نباید حق و حقوق نسل های بعد را پایمال کرد، گفت: انجام فعالیتهای اقتصادی با توسعه اقتصادی، عدم تخریب زیست محیطی، هر فعالیتی نباید منجر به بهم ریختن نظم اجتماعی شود.

کلانتری با تاکید بر ضرورت داشتن توجیه اقتصادی طرح های قابل افتتاح گفت: گیلان و مازندران علاوه بر کشاورزی باید صنعتی هم باشند و ما برای توسعه گیلان نیازمند توسعه صنعت در راستای توسعه پایدار هستیم.

او با تاکید بر حل مشکل پسماند در دنیا خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد ریال برای حل زباله برای حل پسماند با اولویت استان های شمالی از سوی دولت پیشنهاد شده است.

کلانتری افزود:شیرابه های متصاعد از زباله سلامت مردم و آبزیان را به خطر انداخته است و اگر مجلس با کمک پیشنهادی دولت موافقت نکند،می توان با استفاده از وام صفر درصدی یا نیم درصدی به ساماندهی معضلات زیست محیطی مانند بهبود دو رودخانه رشت و استفاده از بخش خصوصی برای این معضل شد./ انتهای  پیام