استاندارگیلان   در جلسه کارگروه احیاء تالاب انزلی با اشاره به اینکه احیاء تالاب انزلی نیازمند هماهنگی و اقدامات مشترک است گفت :همکاری همه ی بخش ها بویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات بیشتردر احیای تالاب انزلی بسیار موثر است . به گزارش مهرگیلان،  در ابتدای این جلسه که در محل […]

استاندارگیلان   در جلسه کارگروه احیاء تالاب انزلی با اشاره به اینکه احیاء تالاب انزلی نیازمند هماهنگی و اقدامات مشترک است گفت :همکاری همه ی بخش ها بویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات بیشتردر احیای تالاب انزلی بسیار موثر است .


به گزارش مهرگیلان،  در ابتدای این جلسه که در محل قلمگوده  بندرانزلی برگزار شد، قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان به دو مشکل عمده تالاب انزلی اشاره کرد و گفت : در مسیر احیای تالاب دو معضل و.جود دارد و آن فاضلاب و رسوبات است .
قربانعلی محمدپور گفت برای مرتفع نمودن معضل فاضلاب طرح ساندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب باید انجام شود و برای رفع معضل رسوبات ؛ رودخانه های پسیخان ، سیاه درویشان ، چمثقال و شیله سر باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و طرح احیای جنگل و آبخیزداری ، احداث و باسازی  پروژه های تله رسوبگیر  در این زمینه  الزامی می باشد .
دکتر مصطفی سالاری نیز  با اشاره به اینکه اهمیت این تالاب برای همگان مشخص است گفت :  عده زیادی از مردم همجوار تالاب طی سالهای متمادی از این تالاب،  امرار معاش می کنند ، پس جلسات  در این زمینه باید نتیجه بخش باشد و صرفاً با برگزاری جلسات نباید از یک سری اقدامات برای مردم جلوگیری شود بلکه با  برنامه ریزی صحیح می توان رابطه ی اقتصادی و معیشتی آنان را فراهم کرد .
سالاری  خاطر نشان کرد 
تالاب انزلی طبیعت گیلان را برجسته کرده و حفاظت از تالاب  مأموریت بسیار مهمی است.
وی تاکیدکرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در طرح آمایش برای جلوگیری از اتلاف منابع و کمک به مسائل مختلف پیشروی احیاء تالاب، عکس بردای هوایی را از حوزه آبریز تالاب شروع کند.
دکتر سالاری با بیان اینکه صدور مجوز برای ساخت سازه های شناور، رستوران و بهره گیری در بخش های تفریحی، ورزشی، فرهنگی و ماهیگیری برای مردم زمینه کسب روزی را فراهم می کند گفت: تمام سعی ما باید بر این محور باشد که به مردم سودی برسد.

استاندار  گیلان با اشاره به اینکه در اقدامات پژوهشی باید نگاه تجاری هم  آن وجود داشته باشد گفت: باید در بررسی پژوهش های صورت گرفته به توجیه اقتصادی و تجاری  آن توجه خاص ویژه شود./ انتهای پیام