استاندار صبح امروز در حاشیه بازدید از مراحل احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت و تصفیه خانه بزرگ آب گیلان گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهری رشت و اتمام این پروژه، در ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب موثر است. به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از مراحل احداث تصفیه خانه […]

استاندار صبح امروز در حاشیه بازدید از مراحل احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت و تصفیه خانه بزرگ آب گیلان گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهری رشت و اتمام این پروژه، در ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب موثر است.

به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از مراحل احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت و تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در گفتگو با خبرنگاران افزود: احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری رشت که مسکن مهر را نیز در بر می گیرد، از اعتبارات استانی و ملی تامین می شود و اهتمام داریم این پروژه تا پایان سال، به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان با رضایتمندی از پیشرفت پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر ادامه داد: پیمانکار نیز متعهد شد که این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت می تواند علاوه بر شهر رشت، تعداد زیادی از شهرها و روستاهای شهرستان را پوشش دهد.

استاندار گیلان افزود: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و خرید تضمینی شرکت آب و فاضلاب کشور انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب در اولویت است خاطر نشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهری رشت و اتمام این پروژه، در ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب موثر است.

دکتر سالاری اظهار داشت: با اجرایی شدن عملیات تعمیر و تجهیز خطوط لوله، انتقال فاضلاب ورودی و خروجی تصفیه خانه سالم تر و مطمئن تر صورت خواهد گرفت.

تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در فاصله حدود ٢٠ کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت و در مجاورت کانال چپ سنگر قرار گرفته و در دو فاز در حال احداث است که ظرفیت هرمرحله آن ٣٠٠٠ لیتر در ثانیه و جمعاً ۶٠٠٠ لیتر در ثانیه می باشد.

تأمین آب آشامیدنی تعدادی از شهرها و روستاهای مناطق مرکزی و بخشی از مناطق شرق استان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان صورت می گیرد.

فاز اول تصفیه خانه بهمن ماه سال ١٣٧٨ مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر عملیات اجرایی احداث فاز دوم و بهینه سازی فاز اول از سال ١٣٩٣ آغاز شده و در حال احداث است.

تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت نیز در جنوب این شهر و در کنار رودخانه زرجوب واقع شده است.

تصفیه خانه در ۴ مدول با ظرفیت نهایی روزانه ۲۵ هزار مترمکعب با افق طرح اسکان ۲۰ هزار واحد مسکن مهر پیش بینی گردیده که باتوجه به اسکان ۱۷ هزار واحد از آن فاز اول و دوم تصفیه خانه در دست احداث می‌باشد.

جمع آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب مسکن مهر رشت و جلوگیری از آلودگی رودخانه زرجوب از اهداف احداث این تصفیه خانه است./ انتهای پیام