استاندارامروز در حاشیه مراسم آغاز نشاء مکانیزه برنج در گیلان بر اساس تقویم زراعی گفت : آب سد سفیدرود از ۸ اردیبهشت رها می شود. به گزارش مهر گیلان ،مصطفی سالاری با اشاره به بارندگی های روزهای گذشته و تاثیر مثبت آن در ذخیره آب  افزود : طی روزهای اخیر میزان ورود آب به سد […]

استاندارامروز در حاشیه مراسم آغاز نشاء مکانیزه برنج در گیلان بر اساس تقویم زراعی گفت : آب سد سفیدرود از ۸ اردیبهشت رها می شود.
به گزارش مهر گیلان ،مصطفی سالاری با اشاره به بارندگی های روزهای گذشته و تاثیر مثبت آن در ذخیره آب  افزود : طی روزهای اخیر میزان ورود آب به سد سفیدرود بیش از ۹۵ متر مکعب در ثانیه بود، در حالی که پیش از این میزان ورود روزانه آب  حدود۵۰ متر مکعب گزارش شده بود.
وی بر لزوم هم افزایی و همدلی مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت : در سایه همدلی می توان سال زراعی خوبی را سپری کرد.
استاندار شخم زمستانه شالیزارها را اقدامی اثر گذار در مدیریت بهینه مصرف آب دانست و  افزود : لایروبی بیش از هزار کیلومتر از نهرها و شبکه های آبی گیلان در زمستان سال گذشته تاثیر مثبتی بر مدیریت آب کشاورزی استان داشته است.
مصطفی سالاری گفت : همکاری کشاورزان در مدیریت بهینه آب قابل تقدیر است.
استاندار گیلان امروز با حضور در روستای دستک شهرستان آستانه اشرفیه ضمن بازدید از ایستگاه پمپاژ آب زراعی از نزدیک در جریان آبرسانی به مزارع و مشکلات احتمالی موجود قرار گرفت و در فضایی صمیمی با مردم گفتگو کرد.
در حاشیه این بازدید مصطفی سالاری از صالح سیف خانی دانش آموز پایه هفتم متوسطه اول که حائز رتبه اول رشته کشتی فرنگی در وزن ۳۸ کیلوگرم در مسابقات گیلان شده و به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده است با اهداء لوح سپاس تقدیر کرد./انتهای پیام /صداسیما/مرکز گیلان