گروهی از دوستداران محیط زیست با کمک شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه اقدام به پاکسازی زباله های معابر در عصر عاشورا کردند. به گزارش مهر گیلان ، به نقل ازروابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان جعفر میرزایی رییس اداره محیط زیست زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت با فرا رسیدن […]

گروهی از دوستداران محیط زیست با کمک شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه اقدام به پاکسازی زباله های معابر در عصر عاشورا کردند.

به گزارش مهر گیلان ، به نقل ازروابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان جعفر میرزایی رییس اداره محیط زیست زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت با فرا رسیدن ایام محرم و افزایش میزان مصرف ظروف یکبار مصرف شاهد انباشت زباله های تولید شده توسط مردم هستیم که غالبا بصورت مدیریت نشده در سطح معابر رها می شوند و علی رغم هشدارها و اطلاع رسانی متولیان،مناظری زشت و زننده جلوی چشم رهگذران قرار می گیرد. از اینرو در حرکتی خودجوش جمعی از دوستداران و علاقمندان محیط زیست با همکاری شهرداری اقدام به پاکسازی معابر عمومی از زباله کردند و این عمل پسندیده ی خود را نذر عزاداران حسینی نمودند تا خدمت به خلق خدا و پاسداشت نعمات خدادادی را سرلوحه ی وظایف خود قرار دهند. میرزایی افزود از جمله پیام های قیام عاشورا ایثار جان و مال در راه رضای خدا و رضای خلق است چرا که رضایت خدا در رضایت بندگانش است و تلاش برای خدمت رسانی عمومی از جمله اقدامات بارز در راستای تحقق شعار های واقعه ی کربلاست. میرزایی گفت اداره حفاظت محیط زیست استانه اشرفیه به عنوان دبیر کمیته مدیریت پسماند شهرستان قبل از شروع ایام محرم به منظور کاهش میزان مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و تشویق عمومی به استفاده از ظروف تجزیه پذیر گیاهی مکاتباتی با ارگان های ذی ربط انجام داد و با اطلاع رسانی سعی کرد تا میزان افزایش مناسبتی تولید زباله را کاهش دهد و در این راستا با کمک هیئات امنای مساجد و تکایا اقداماتی صورت گرفت تا این هدف محقق شود و در ادامه با همکاری شهرداری و علاقمندان به محیط زیست عصر عاشورا برخی از مناطق پرتردد از جمله اطراف حرم مطهر سید جلال الدین اشرف از زباله پاکسازی شد.