رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح امروز با حضور در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت و جلسه معاونان درمان ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور، تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در خصوص استقرار نظام ارجاع تشریح کرد و مورد تقدیر مسوولان ارشد وزارتی قرار گرفت. به گزارش مهر گیلان ، صبح امروز- دوشنبه دکتر […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح امروز با حضور در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت و جلسه معاونان درمان ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور، تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در خصوص استقرار نظام ارجاع تشریح کرد و مورد تقدیر مسوولان ارشد وزارتی قرار گرفت.

به گزارش مهر گیلان ، صبح امروز- دوشنبه دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علو م پزشکی گیلان، در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت که به ریاست دکتر ایرج حریر چی برگزار شد، حضور پیدا کرد و ضمن تشریح پروژه نظام ارجاع الکترونیک گیلان (پروژه مارلیک)، نقاط قوت و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این زمینه را به سمع و نظر مسوولان ارشد وزارتی رساند.

ارایه خدمات سلامت به بیش از ۳۰۰۰ بیمار گیلان در بستر نظام ارجاع
دکتر یوسف زاده، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تیرماه امسال تا آبان ماه جاری در بستر سامانه نظام ارجاع الکترونیک توانسته است به بیش از ۳۰۰۰ بیمار خدمات سلامت ارایه کند و در این زمینه باز خوراند ۳۵ درصد مراجعین نیز به صورت الکترونیکی به پزشک ارجاع دهنده برگشت داده شده است تا در پرونده الکترونیک سلامت آنها ثبت شود.

وی برای استقرار کامل این نظام، حضور موثر سازمان های بیمه گر، بخش های خصوصی حوزه سلامت و تیم های نظارتی را ضروری دانست و پذیرش نسخ الکترونیک بیماران را از سوی بیمه ها خواستار شد. هیئت رییسه وزارت بهداشت از ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابت اجرای موفق این برنامه در گیلان تقدیر کرد.

پس از تشریح نظام ارجاع الکترونیک گیلان در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور حضور یافت و تجربه موفق گیلان برای استقرار نظام ارجاع الکترونیک را برای ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور، تشریح کرد.

دکتر جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که استقرار نظام ارجاع الکترونیک در گیلان با رهبری و حضور مستقیم و میدانی شخص رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ثمر نشسته است، گفت: دکتر یوسف زاده پس از تشکیل تیم مستقل برای استقرار نظام ارجاع الکترونیک توانست با مدیریت مستقیم خود این کار را به پیش ببرد. در این خصوص حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی جهت استقرار این مهم می تواند حایز اهمیت باشد.

تقدیر معاون درمان وزارت بهداشت از همکاری پزشکان خانواده در گیلان برای استقرار نظام ارجاع
معاون درمان وزارت بهداشت، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مهندسی منطقه ای و با توجه به شرایط جغرافیایی خود این کار ارزشمند را انجام داده است و آن چه که برای انجام این کار، بسیار حایز اهمیت است، همکاری پزشکان خانواده و مراکز بهداشتی در گیلان بسیار بالا بوده است.

دکتر جان بابایی با بیان این که گیلان با ثبت ۳۵ درصد بازخوراند نظام ارجاع، در این زمینه یکی از دانشگاه های پیشتاز در کشور است و مهمترین اتفاقی که در گیلان رقم خورد استفاده از سامانه کشوری سیب در این استان است.

توزیع منابع در دانشگاه ها بر اساس نظام ارجاع الکترونیک صورت می پذیرد
وی ادامه داد: به دلیل محرومیت مردم در روستاها نظام ارجاع الکترونیک ارزشمند ترین اقدام در گیلان است که می تواند در این خصوص مثمر ثمر باشد و از این پس سعی خواهد شد، توزیع منابع در دانشگاه ها بر اساس نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه صورت گیرد.

گفتنی است: نظام ارجاع الکترونیگ گیلان از تیر ماه ۹۷ به صورت پایلوت در شهرستان صومعه سرا استقرار یافت و در حال حاضر این پروژه در ۶ شهرستان گیلان استقرار یافته است. با استقرار این پروژه تا کنون بیش از ۳هزار بیمار از طریق این سامانه در استان گیلان خدمات سلامت دریافت کرده اند. در این راستا، میزان بازخوراند ثبت شده تا کنون ۳۵ درصد می باشد.

پی نوشت: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این دستاورد ارزشمند را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به ویژه تیم اجرایی پروژه مارلیک (معاونت و مدیریت درمان، معاونت توسعه و مدیریت منابع، معاونت بهداشتی و مدیریتIT ) تبریک عرض می نماید.