اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان عملیات گسترده‌ای را برای جمع آوری دام‌های هوایی شکار پرندگان و قرق شکنی در بخش رودبنه لاهیجان به اجرا در آورد. به گزارش مهر گیلان ، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان دراین عملیات که با همکاری یگان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و ادارات […]

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان عملیات گسترده‌ای را برای جمع آوری دام‌های هوایی شکار پرندگان و قرق شکنی در بخش رودبنه لاهیجان به اجرا در آورد.

به گزارش مهر گیلان ، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان دراین عملیات که با همکاری یگان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و ادارات رودسر ,املش,لنگرود,سیاهکل و بوجاق وبا دستور مستقیم قاضی حوزه قضایی رودبنه وهمراهی پاسگاه انتظامی پاسداران رودبنه صورت گرفت توانست در روستاهای کورنده ,ناصرکیاده پایین وبارکوسرا قرق شکنی کند.

معمولا در فصل شکار برخی از روستاها شکارچیان با دانه پاشی وممنوعیت در تردد باعث ایجاد فضای امن باعث جذب پرندگان می شوند وبعد از آن با دام گذاری به شکار پرندگان می پردازند که در همین راستا اداره حفاظت محیط زیست به منظور برهم زدن این قرق ها عملیات قرق شکنی را در دستور کار خود قرار داده و در منطقه اجرا نمود.

علاوه بر این در کنار قرق شکنی اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان در این عملیات در روستاهای دهبنه,سراجار ,ناصر کیاده بالا همراهی پرسنل محیط زیست شرکت کننده در این مراسم که حدود ۴۰ نفر بودند به جمع آوری دام های هوایی و تخریب کومه های شکار پرداختند.

در ادامه نیز توانستند تله های شکار پرندگان شکاری را از روی درختان حاشیه تالاب امیر کلایه جمع آوری نمایند.

اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان در روز دوشنبه نیز طی یک عملیات شبانه که با همراهی یگان اداره کل وپاسگاه چمخاله لنگرود همراه بودو باحضور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان توانست از شکار پرندگان در روستاهای کچلام وایوان استخر جلوگیری نماید