رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن گرامی داشت این روز، تاکید کرد: بهبود زیرساخت های سلامت، متضمن مدیریت صحیح در حوزه مالی است. به گزارش مهر گیلان ؛ مراسم بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر شکری- نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال و عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی، ریاست […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن گرامی داشت این روز، تاکید کرد: بهبود زیرساخت های سلامت، متضمن مدیریت صحیح در حوزه مالی است.

به گزارش مهر گیلان ؛ مراسم بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر شکری- نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال و عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی، ریاست و معاونان دانشگاه و جمعی از مدیران و حسابداران در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاشگران حوزه مالی در دانشگاه، با اشاره به این که ایجاد نظم و انضباط مالی دانشگاه علی رغم مشکلات اقتصادی موجود، دانشگاه را در یک روند رو به رشد قرار داده است، گفت: کاهش بدهی ها طی سال گذشته، از دستاوردهای ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که بی شک نتیجه تلاش کارکنان حوزه مالی و بهبود فرایندهاست.

وی با اشاره به بحث نظام ارجاع الکترونیک، تصریح کرد: امروز، دنشگاه با استقرار این نظام، آرزوی دیرینه وزارت بهداشت را محقق کرده است و به زودی شهر رشت و کلینیک های ویژه در سطح ۳، به این مهم دست خواهند یافت. هر چند که استقرار این برنامه برای ۶۳ دانشگاه دیگر علوم پزشکی کشور دور از ذهن بود.

دکتر یوسف زاده، با بیان این مطلب که دانشگاه با تکیه بر یک برنامه راهبردی، دستاوردهای قابل قبولی را بدست آورده است، افزود: مدیریت خرید دارو و تجهیزات، از جمله دستاوردهای مهم دانشگاه است. در این زمینه، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از سوی سازمان غدا و دارو به عنوان مرکز دیتاسنتر (مرکز پردازش اطلاعات) دارو تجهیزات کشور معرفی شده است. رییس دانشگاه، ضمن تشریح برنامه راهبردی دانشگاه، بر ارتقا سلامت جامعه به عنوان هدف نهایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکید کرد.

وی از منابع مالی و پایداری این حوزه به عنوان فوندانسیون برنامه راهبردی دانشگاه یاد کرد و تاکید کرد: بی شک بهبود مجموعه فعالیت های دانشگاه، بدون بهبود زیرساخت و پایه، امکان پذیر نخواهد بود. در این راستا، مدیریت منابع انسانی و منابع مالی، پایه های اصلی دانشگاه محسوب می شوند. اگر امروز دانشگاه، در مهمترین چالش حوزه مالی (مدیریت دارو و تجهیزات) موفق بوده به خاطر مدیریت رنجیره تامین است و بی شک مدیریت زنجیره تامین، بدون بهبود فرایندها و زیرساخت ها امکان پذیر نبود. در این زمینه توسعه خدمات الکترونیک نیز حائز اهمیت است.

تحلیل درست اطلاعات، دانشگاه را از روزمرگی خارج می کند
دکتر یوسف زاده، با بیان این که امروز علاوه بر جمع آوری داده ها، تحلیل و بررسی صحت داده ها نیز حایز اهمیت است، اظهار کرد: فعالیت های دانشگاه و مدیریت آمار و اطلاعات دانشگاه، در حوزه مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی خاطرنشان کرد: تحلیل درست اعداد و ارقام در حوزه مالی، در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های مدیریت، تاثیرگذار است. در این راستا ایجاد داشبوردهای مدیریتی برای تحلیل داده ها مد نظر قرار گرفته است. وضعیت حرکت و جهت مسیر، باید با توجه به داشبورد ها و تحلیل داده ها صورت بگیرد و این امر دانشگاه را از روزمرگی خارج می سازد.

رییس دانشگاه با اشاره به این مطلب که اگر زیرساخت ضعیف باشد، بی شک ارتقا سلامت جامعه به درستی محقق نخواهد شد، افزود: در حال حاضر نوسازی، بهسازی و توسعه فضای فیزیکی در کنار زنجیره تامین، مدیریت و ساماندهی و توانمندسازی منابع انسانی و مالی، پایداری منابع و توسعه خدمات الکترونیک، فوندانسیون و پایه برنامه راهبردی دانشگاه محسوب می شوند.

دکتر یوسف زاده، پراکندگی فضاهای فیزیکی و استیجاری برخی از آنها را از مشکلات دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: نبود یک زیرساخت و فوندانسیون مناسب، باعث کندی حرکت دانشگاه می شود. وی بهبود ناوگان خدمات تشخیصی به ویژه در حوزه تصویربرداری و بهبود زیرساخت های درمانی را از راهبردهای دانشگاه ذکر کرد و افزود: افزایش تخت های بیمارستانی، ارتقا تجهیزات و… همه از فوندانسیون های پیش بینی شده است. در این خصوص در کنار همه بهبودها، بهبود فرهنگ سازمانی بسیار مهم است. انگیزه کارکنان برای ارایه خدمت، احساس پرسنل از کار و خدمتی که ارایه می دهند، احساس وفاداری به دور از تبعیض و… همه این ها مقوله فرهنگ سازی است که امروز مدنظر مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پاسخگویی مدیران به ارباب رجوع و ایجاد میزخدمت در معاونت ها را از برنامه های استقرار فرهنگ سازمانی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: امروز، ارتقای سلامت استان، بر شانه حسابداران است چرا که بهبود زیرساخت های سلامت، متضمن مدیریت صحیح در حوزه مالی است که امیدوارم ثمرات خدماتی که در این حوزه انجام می شود، در زندگی مردم محسوس باشد.

مهندس شکری – نماینده مردم رضوانشهر، ماسال و تالش در مجلس و عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حساسیت حوزه مالی، به اهمیت این حوزه در سازمان ها، تاکید کرد و گفت: تاثیر این حوزه در بهبود عملکرد سازمان را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین دقت بیشتر در این حوزه ضروری است. وی، ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری و کمک به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود سلامت در استان، بخش سلامت را بزرگترین و مهمترین حوزه خدمت عمومی در جامعه دانست.

دکتر محمد تقی آشوبی – معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حوزه مالی دانشگاه، در خصوص مدیریت هزینه ها و افزایش درآمد، گفت: بدون مدیریت حوزه مالی، دانشگاه نمی تواند در مسیر رو به رشد، قرار گیرد. در این خصوص همکاری همه همکاران ضروری است.

وی با بیان این که پرداخت مطالبات بیمه ای جهت تامین نقدینگی یکی از ضرورت های مالی برای ایجاد توازن در دانشگاه است، اظهار کرد: در این زمینه عدالت محوری از ارکان دانشگاه است و پرداخت مطالبات پرسنلی از اولویت های تبیین شده است. وی افزود: عدالت در پرداخت ها، حضور نیروهای انسانی کارآمد و بهبود فرایندها، مد نظر مسوولان دانشگاه است.