معاون درمان وزارت بهداشت، در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه، گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، شاهد کاهش چشمگیر هزینه های مردم در بخش بستری بودیم اما ۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است. به گزارش مهر گیلان ، دکتر قاسم جان […]

معاون درمان وزارت بهداشت، در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه، گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، شاهد کاهش چشمگیر هزینه های مردم در بخش بستری بودیم اما ۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است.

به گزارش مهر گیلان ، دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت در سفر یکروزه به استان گیلان، در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه، گفت: در دو سال اخیر، اقدامات خوبی برای بهبود زیر ساخت های حوزه سلامت گیلان شروع شده است و تلاش می شود با حمایت وزارت بهداشت و سایر دستگاه های دولتی، استان گیلان به جایگاه واقعی خود در حوزه سلامت دست یابد.

وی با اشاره به این که محرومیت های حوزه سلامت گیلان، ریشه در سنوات گذشته دارد، خاطر نشان کرد: با توجه بیشتر به مراکز درمانی دولتی، بار هزینه های درمان کاهش خواهد یافت و مردم از خدماتی که در آن بخش ها ارایه می شود منتفع می شوند.

دکتر جان بابایی با اشاره به این که ۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است، اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، هزینه های مردم در بخش بستری کاهش چشمگیری داشته، ولی هنوز مردم برای دسترسی به خدمات سرپایی هزینه های زیادی را متحمل می شوند که نیاز به اقدامات اساسی در این حوزه دارد.

وی با بیان این مطلب که با راه اندازی کلینیک های ویژه بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می شود، افزود: در راستای ارتقای سلامت استان، باید همه دستگاه های دولتی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که هیچ بیمارستان دولتی در شهرستان ها سود آور نیست، گفت: وزارت بهداشت به دنبال کسب سود در بیمارستان ها نیست، ولی آن چه که مهم است باید این بیمارستان ها برای ارایه خدمات به مردم سرپا بمانند و همه دستگاه های اجرایی از قبیل اداره برق، گاز و آب فاضلاب باید در این زمینه همکاری کنند.

دکتر جان بابایی، وجود بقعه متبرکه سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه را نعمت بزرگی برای شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: اداره اوقاف می تواند در بسیاری از مسایل حوزه سلامت، کمک کند.

معاون وزیر بهداشت، توسعه فضای فیزیکی درمانی، تسریع در ساخت کلینیک ویژه و راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر، افزایش تخت های ICU، تامین یک دستگاه اکو، یکدستگاه سونوگرافی، یک دستگاه سی تی اسکن و توسعه تخت های دیالیز را از اولویت های وزارت بهداشت برای شهرستان آستانه برشمرد.

دکتر شهریاری- رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که اجرای طرح تحول سلامت، تحولی عظیم در بهبود زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان بسیاری از استان های کشور ایجاد کرده است، گفت: طی سال های اول استقرار طرح تحول سلامت بودجه مناسبی در اختیار استان ها قرار گرفت که متاسفانه در استان گیلان، اجرای طرح تحول سلامت به کندی صورت گرفته و متاسفانه آثاری از پروژه های طرح تحول سلامت در گیلان مشهود نیست و نیاز به برنامه ریزی های دقیق و مشارکت بیشتر مسوولان استانی دارد.

دکتر شهریاری هدف از حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گیلان را در راستای وظیفه نظارتی عنوان کرد و افزود: حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و بازدیدهای میدانی، شنیدن صحبت های مردم و رساندن صدای آن ها به گوش مسوولان است. وی، توزیع عادلانه امکانات درمانی را با توجه به کمبود نیروهای متخصص، خواستار شد.

در ادامه از بیمارستان کوثر آستانه، ستاد شبکه دیالیز و مرکز بهداشتی درمانی کیاشهر و پایگاه ۱۱۵ دستک بازدید شد.