همایش پیش از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان با حضور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در سالن همایش دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد. به گزارش مهر گیلان ، همایش پیش از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان با حضور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، رییس شورای هماهنگی ستاد […]

همایش پیش از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان با حضور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در سالن همایش دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.

به گزارش مهر گیلان ، همایش پیش از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان با حضور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، رییس شورای هماهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان گیلان، مدیران و روحانیون کاروان ها و زائرین بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان در سالن همایش دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.

در ابتدا،حجت الاسلام و المسلمین علی اسماعیلی- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علو م پزشکی گیلان و رییس شورای هماهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان گیلان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: زیارت امام حسین (ع) آنقدر با ارزش است که امام صادق(ع) در این خصوص می فرمایند: “هیچ فرشته ای در آسمان و زمین نیست مگر این که می خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند”.

وی ادامه داد: امروز این فرصت در اختیار شما دانشگاهیان استان گیلان قرار گرفته است تا به زیارت امام حسین(ع) که فرشتگان آسمان در آرزوی زیارت تربت پاکش هستند، بروید. پس سعی کنید تا از این فرصت معنوی به خوبی استفاده نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا فقیهی-رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز ضمن ارایه گزارشی از تعداد ثبت نام زائران در این دوره از عتبات دانشگاهیان، از تاثیر زیارت، بایدها و نبایدهای قبل، حین و پس از سفر سخن گفت.

وی با بیان این که زائران باید دو سوال از خود بپرسند که”کجا می رویم و چه می خواهیم بکنیم ” افزود: روایاتی از معصومین (ع) داریم که “کسی که زائر امام حسین(ع) می شود، ثواب هزار حج مقبول با رسول الله(ص) را برده است” اما یک شرط دارد و آن هم این است که باید عارف به حق باشد و در این صورت خداوند گناهان گذشته و آینده اش را نیز می بخشد.

وی به برخی از ویژگی های زیارت حضرت امام حسین (ع) از جمله کامل بودن نماز در زیر قبه، شفا در تربت حضرت، استجابت دعا تحت قبه، آمرزیده شدن گناهان پس از زیارت حضرت، طولانی شدن عمر، گسترش روزی معنوی و مادی و… اشاره کرد و به دانشجویان تاکید نمود تا با خلوص نیت و معرفت بیشتر به این سفر معنوی مشرف شوند.

پخش نماهنگ و توزیع بسته های فرهنگی بین زائرین دانشگاهی و مداحی از دیگر برنامه های این همایش بود.

گفتنی است: از استان گیلان بیش از ۶۰۰ دانشجو در قالب دو گروه مجرد و متأهل برای اعزام به عتبات دانشگاهیان ثبت‌نام کرده اند که از این‌ بین ۳۰۰ نفر از هفتم اسفندماه به دو صورت زمینی و هوایی در سفری هفت‌روزه به کربلای معلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا اعزام می‌شوند.